Reklama

Reklama

Ćwiczysz mięśnie brzucha codziennie? Popełniasz poważny błąd

Nierzadko traktujemy mięśnie brzucha, jak grupę mięśni, którą powinniśmy codziennie ćwiczyć. Ta grupa mięśni, podobnie jak mięśnie ramion czy nóg, również potrzebują przerwy i nie ma potrzeby, aby trenować je codziennie.

Najważniejszą rzeczą, którą należy zapamiętać podczas pracy nad mięśniami brzucha jest to, że należy je traktować, jak inne mięśnie naszego ciała. 

Reklama

- Nie powinno się codziennie trenować mięśni brzucha aż do skrajnego wyczerpania. Staje się to niebezpieczne lub nieproduktywne, zwiększa również ryzyko kontuzji i dolegliwości dolnej części pleców, którą również angażujemy w trakcie treningu brzucha - wyjaśnia trener Nate Feliciano. Dodaje, że mięśnie brzuch potrzebuje czasu, aby się zregenerować, tak jak reszta ciała.

Może się wydawać, że wykonanie ćwiczeń na tę partię ciała przez kilka minut trzy-cztery razy w tygodniu nie przyniesie spodziewanych rezultatów. Nic bardziej mylnego. 

- Wiele ćwiczeń, które wykonujesz podczas innych treningów, będzie również dotyczyło rdzenia, więc nie musisz zbyt długo ćwiczyć mięśni brzucha lub wykonywać dodatkowych ćwiczeń pod koniec treningu - wyjaśnia.

Rozwiązaniem może okazać się również podzielenie treningu brzucha na różne jego grupy mięśniowe. 

- Jednego dnia możemy trenować mięśnie skośne, innego dnia górne i dolne, te ćwiczenia zawsze wykonuj pod koniec treningu - sugeruje.

Jak zauważa trener, Marc Perry, codzienne ćwiczenie mięśni brzucha może prowadzić do jeszcze jednej, dość zaskakującej konsekwencji. 

- Prawie każdy, z kim kiedykolwiek się konsultowałem lub szkoliłem, ma umiarkowane lub poważne problemy z postawą wynikające z siedzącego trybu życia. Co robi kilka brzuszków każdego dnia z tym istniejącym wcześniej problemem? Cóż, sprawia, że garbimy się jeszcze bardziej. Rozciąganie i rolowanie może pomóc skorygować postawę, ale codzienna praca mięśni brzucha może tylko pogorszyć wszelkie problemy z sylwetką - wyjaśnia.

Obala również mit, że codzienny, uparty trening brzucha pozwoli rozprawić się z niechcianą "oponką". 

- Pomysł, że można usunąć uparty tłuszcz z jednej określonej części ciała, może być najbardziej rozpowszechnionym mitem w branży fitness. Gdy ktoś pyta mnie, jak zrobić sześciopak, mówię mu: nie rób żadnych ćwiczeń brzucha! Uzyskanie sześciopaku wymaga osiągnięcia niskiego poziomu tkanki tłuszczowej, który nie ma nic wspólnego z liczbą wykonywanych brzuszków lub ćwiczeń mięśni brzucha. Lepiej poświęcić ten czas na trening interwałowy, trening o dużej intensywności, rozciąganie. Spędzanie jednej godziny w tygodniu na pracy nad jedną grupą mięśni, która jest naprawdę złożoną siecią mięśni, nie jest dobrym sposobem wykorzystania twojego czasu - zaleca. 

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje