Reklama

Reklama

Płaski brzuch w miesiąc?

Coraz więcej w mediach pojawia się artykułów na temat płaskiego brzucha w miesiąc czy schudnięcia w dwa tygodnie. Niestety jest to niemożliwe, nawet z Pilatesem.

Bądźmy szczerzy - Pilates jest trudną formą fitness. Często sama nauka napinania mięśni środka, czy stabilizacja kręgosłupa, czy oddychanie boczno-żebrowa zajmuje 4-6 tygodni.

Reklama

Oczywiście zdarzają się tacy, którzy szybko opanowują podstawowe zasady Pilates i są wstanie osiągnąć swój cel dość szybko. Ku pocieszeniu dla reszty - takich osób jest niewiele.

Aby wykonać poprawnie ćwiczenia na mięśnie brzucha w metodzie Pilates, trzeba umieć stabilizować odcinek lędźwiowy oraz poprawnie oddychać.

Jak napiąć mięśnie środka? Jest na to kilka sposobów:

• Metoda "paska" polega na wciągnięciu, na wdechu, 100 proc. brzucha (zapnij pasek na 10 dziurkę), po czym rozluźnij swój brzuch i wciągnij tym razem , na wdechu, 50 proc. swojego brzucha (zapnij pasek na 5 dziurkę) i ponownie rozluźnij mięśnie brzucha na wydechu i wciągnij, na wdechu, 30 proc. swojego brzucha (zapnij pasek na 3 dziurkę) i tak o to w ten prostu sposób powinieneś mieć 30 proc. napięcie swojego brzucha, w dolnej części.

• Metoda "windy" - wyobraź sobie, że twoje mięśnie brzucha to winda. Weź wdech i na wydechu napnij zwieracze (tak jakbyś wstrzymywał mocz) i poprowadź to napięcie do wysokości pępka (połóż sobie dwa palce poniżej pępka i sprawdź czy dolna część brzucha jest lekko napięta).

• Przybliżenie kolców biodrowych do siebie. Połóż się na plecach, stopy na podłodze na szerokość bioder. Połóż dłonie na kolcach biodrowych, weź głęboki wdech i na wydechu postaraj się przybliżyć swoje kolce biodrowe do siebie, a na wydechu rozsuń je od siebie. Pod palcami powinieneś czuć jak kolce przybliżają się do siebie i oddalają.

Jeśli chcesz pracować metodą Pilates, to staraj się oddychać zawsze przez żebra. Powietrze nabieramy nosem i prowadzimy je do żeber tak, aby rozeszły się na bok, a wypuszczamy ustami a żebra ściągamy (wyobraź sobie, że je sznurujesz).

Jeżeli sądzisz, że kupienie płyty CD z ćwiczeniami od razu załatwi sprawę, mylisz się. Tylko będzie ci się wydawać, że ćwiczysz Pilates. Trudno jest nauczyć się podstaw Pilatesu z płyty. Na ekranie telewizora nie widać które mięśnie pracują, a które powinny być rozluźnione. Na przykład przy napinaniu mięśni środka nie można dopuścić do napięcia ud lub zginacza biodrowo lędźwiowego. A jak to sprawdzić? Najlepiej z trenerem lub w atlasie (gdzie znajduje się jaki mięsień).

Jeśli chcesz naprawdę ćwiczyć Pilatesu, to umów się na jedną lekcję z trenerem, poznaj jego zasady i wtedy próbuj ćwiczyć samemu.

Agata Grzebiela, instruktor fitness (www.agatagrzebiela.blog.pl)

Dowiedz się więcej na temat: płaski brzuch | pilates | Fitness

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje