Szczupła sylwetka latem - najlepsze ćwiczenia wysmuklające

Choć o smukłą, szczupłą sylwetkę staramy się dbać przez cały rok, to jednak szczególnie w okresie letnim skupiamy na niej swoją uwagę, poszukując najskuteczniejszych ćwiczeń na odchudzanie.

Wizja zgrabnego, opalonego ciała w skąpym bikini, na rozgrzanej słońcem plaży, skutecznie podnosi naszą motywację do działania. Wysiłek, jaki podejmujemy, najczęściej się nam opłaca, a zachęcone pierwszymi sukcesami, staramy się jeszcze bardziej rozszerzyć trening wyszczuplający, dodając do niego różne ćwiczenia na szczupłe uda, brzuch oraz ramiona. Sprawdźmy zatem, które ćwiczenia na schudniecie wykonywane w domu są najskuteczniejsze i jak ćwiczyć, żeby schudnąć. 

Reklama

 Co robić, żeby ćwiczenia odchudzające przynosiły efekty? 

Aby ćwiczenia na schudnięcie były skuteczne i przynosiły widoczne efekty, przede wszystkim muszą być wykonywane systematycznie.  - Regularność treningów pomaga w przyzwyczajaniu mięśni do podejmowania wysiłku, co automatycznie przekłada się na zwiększenie efektywności ćwiczeń – radzi trenerka, Joanna Palka na portalu obk.pl.  - Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z ćwiczeniami na odchudzanie, nie musisz trenować codziennie. Wystarczy 2 – 3 razy w tygodniu. Później, jeśli Twój wolny czas na to pozwala, możesz zwiększać liczbę treningów – dodaje trenerka.

Aby ćwiczenia na odchudzanie były skuteczne, musisz także poprawnie je wykonywać. Jeżeli nie możesz poszczycić się wzorową kondycją fizyczną i szybko się męczysz, lepiej skrócić liczbę wykonywanych powtórzeń ćwiczeń wyszczuplających i skoncentrować się na tym, aby wykonywać je poprawnie i dokładnie. Kiedy przyzwyczaisz ciało i mięśnie do wysiłku, stopniowo możesz wydłużać treningi, dodając do nich nowe elementy lub dodatkowe serie powtórzeń.

Ćwiczenia na odchudzanie w domu 

Jeżeli z różnych przyczyn nie możesz ćwiczyć na siłowni przygotuj zestaw ćwiczeń wyszczuplających samodzielnie. W jego skład, w zależności od tego, jaki rezultat chcesz uzyskać i które części Twojego ciała stanowią dla Ciebie najbardziej problematyczny obszar, mogą wchodzić ćwiczenia na szybkie schudnięcie, których intensywność pozwoli Ci w krótkim czasie uzyskać wymarzony efekt, ćwiczenia na płaski brzuch i uda lub ogólne ćwiczenia na wyszczuplenie całego ciała.

Przykładem bardzo prostych i zarazem niezwykle skutecznych ćwiczeń wyszczuplających nogi jest skakanie na skakance. Choć wydaje się niepozorne i banalnie proste, kiedy zaczniesz skakać, szybko zmienisz zdanie. Wystarczy zaledwie pół godziny, aby spalić aż 300 kcal. Taki trening wspaniale modeluje ramiona i wysmukla uda i łydki. Ćwiczenia wyszczuplające uda to na przykład przysiady, które dodatkowo ładnie rzeźbią pupę i pomagają spalać kalorie. Podczas wykonywania przysiadów przez 15 minut można spalić około 200 kcal. Wysmuklić linię ud i pozbyć się nieestetycznego cellulitu pomogą także popularne „nożyce”, które dodatkowo wzmocnią mięśnie brzucha.

Kolejną propozycją skutecznych ćwiczeń są pompki – nie obawiaj się, wbrew pozorom nie są one zarezerwowane wyłącznie dla mężczyzn. Doskonale nadają się także dla kobiet. Choć na początku mogą sprawiać nieco kłopotu, po kilku treningach powinnaś radzić sobie z nimi z łatwością. Wykonywanie pompek doskonale kształtuje linię ramion i klatki piersiowej, a dzięki temu całej talii.

Warto również wspomnieć o brzuszkach, które idealnie nadają się do wykonywania w zaciszu własnego domu. W ten sposób ćwiczyć może każdy, bez względu na wiek czy płeć. Brzuszki wykonywane regularnie, kształtują mięśnie brzucha i poprawiają jego jędrność. Do treningów możesz włączyć rowerek stacjonarny, jeśli tylko masz taką możliwość. Jazda na nim pozwala spalić zbędne kalorie, a przy tym doskonale wyszczupla łydki, uda i pomaga pozbyć się cellulitu. Tak przygotowana, możesz w pełni cieszyć się latem i wakacjami!


Dowiedz się więcej na temat: ćwiczenia

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje