Reklama

Reklama

Będę miała dobre trawienie

Co druga osoba ma z nim kłopoty. Bo powoduje ono nie tylko zaparcia, ale i... hemoroidy

Masz obolały brzuch? Nie możesz usiąść i swędzi cię w kłopotliwych miejscach? A potem wizyty w toalecie są nie do zniesienia? To znak, że masz problemy z trawieniem i zaparciami, które powodują hemoroidy. Zacznij działać!

Ruszaj się

Reklama

To magiczne lekarstwo, które pobudza jelita do pracy. Lekarze sugerują, że 20-30 minut dziennie umiarkowanych ćwiczeń (czy nawet energicznego spaceru) doskonale aktywizuje jelita i zapobiega problemom z zaparciami i wypróżnianiem.

Dbaj o higienę

Mycie się po wizycie w toalecie i oczyszczanie miejsc intymnych ma istotny wpływ na wystąpienie hemoroidów. Należy również brać prysznic przed snem i myć starannie okolice odbytu.

Więcej błonnika

Jest on ważnym elementem zdrowej diety i układu pokarmowego. Powinno go być 25-30 g dziennie. Znajduje się w fasoli, brokułach, marchwi, otrębach pełnoziarnistych i świeżych owocach. Przeciwdziała zaparciom i hemoroidom tak jak i ćwiczenia. Błonnik ma też zdolność wiązania wody, co zmiękcza zalegające resztki pokarmowe i przyspiesza ich eliminację. Ułatwia to wypróżnianie bez podrażniania guzków krwawniczych (hemoroidów).

Dużo płynów

Woda stanowi około 75 proc. treści pokarmowej. Utrzymanie odpowiedniego nawilżenia pomaga nawodnić pokarm i dzięki temu nie mamy zaparć. Dziennie powinniśmy pić minimum 2 litry płynów (8 szklanek). Najlepiej wodę mineralną, herbatę owocową lub napary ziołowe (bez cukru). Ograniczyć należy używki sprzyjające powstawaniu zaparć, np. czekoladę, napoje gazowane, kakao, kawę lub czarną herbatę i zmniejszyć ilość alkoholu.

Szybko... do toalety

Ważne jest również to, aby udawać się do niej zaraz wtedy, gdy mamy ochotę. Nie wolno powstrzymywać się zbyt długo, ponieważ treści pokarmowe i resztki przemiany materii mogą stać się twarde i suche, bo jelita wysączają wodę ze stolca. Im dłużej pozostałości jedzenia się tam znajdują, tym bardziej twardnieją. Ale jeśli nie możesz się wypróżnić, to się do tego nie zmuszaj. Gdy jesteś w toalecie już 15 minut i ci się to nie udaje, po prostu z niej wyjdź, aby zapobiec nawykowym zaparciom.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje