Reklama

Reklama

Chcesz schudnąć? Poczekaj ze śniadaniem

Trening przed pierwszym posiłkiem jest najbardziej efektywny. Poranne ćwiczenia z pustym żołądkiem pozwalają spalić więcej tkanki tłuszczowej. Jak wykazały najnowsze badania, poranne ćwiczenia na czczo pozwalają również powstrzymać przyrost masy ciała.


Reklama

"Najlepszym sposobem na zapobieganie wzrostowi masy ciała jest połączenie zdrowej, zbilansowanej diety z aktywnością fizyczną. Jednak nasze badania wykazały, że wykonywanie ćwiczeń na czczo jest o wiele bardziej efektywne niż wykonywanie tych samych ćwiczeń po posiłku" - podkreślił prof. Peter Hespel, autor badania z Uniwersytetu w Leuven.

Wnioski te wypłynęły w trakcie badań, w których poproszono grupę mężczyzn o zwiększenie o 30 proc. kaloryczności swojego dziennego menu, jak również o zwiększenie o połowę ilości spożywanego tłuszczu. Część ochotników poproszono o nie podejmowanie żadnej aktywności fizycznej. Druga grupa badanych miała przez sześć tygodni wykonywać ćwiczenia po śniadaniu, zaś trzecia grupa została poproszona o aktywność fizyczną, w taką samą jak badani z grupy drugiej, jednak wykonywaną jeszcze przed pierwszym posiłkiem.

Po sześciu tygodnia okazało się, że osoby, które nie trenowały przytyły średnio sześć kilo, a ich stan zdrowia uległ pogorszeniu. Mężczyźni z grupy drugiej mimo treningów również przybrali na wadze, około trzy kilogramy. Jedynie osoby, które trenowały przed śniadaniem nie przybrały na wadze.

Specjaliści wskazują, że poranne ćwiczenia zapobiegają przyrostowi masy ciała, a przy właściwej diecie, mogą się również okazać bardziej efektywną formą treningu.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje