Reklama

Reklama

Co należy jeść, by mieć mocne kości?

Panuje przekonanie, że aby mieć zdrowe kości, wystarczy sięgać po bogaty w wapń nabiał. Są jednak produkty, które dostarczą nam znacznie więcej cennych składników niż mleko i sery.

Eksperci sugerują, by dla wzmocnienia układu kostnego jak najczęściej sięgać po zielone warzywa. I ograniczyć spożywanie mięsa.

Reklama

Jadłospis bazujący na roślinach stale zyskuje na popularności. Na wegetarianizm lub weganizm przechodzimy z różnych względów - zarówno ideologicznych, jak i zdrowotnych.

Polscy immunolodzy zachęcali jakiś czas temu do stosowania diety roślinnej zwłaszcza w czasie pandemii, gdyż wzmacnia ona system odpornościowy. Sprzyja ponadto odchudzaniu, pomaga utrzymać cholesterol pod kontrolą oraz obniża ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2. Ma ona jeszcze jedną istotną zaletę - korzystnie wpływa na układ kostny.

- Kości, podobnie jak wszystkie tkanki, potrzebują odpowiedniego pokarmu dla prawidłowego wzrostu - mówi cytowana przez "Daily Mirror" dietetyczka i autorka wielu książek poświęconych żywieniu, dr Marilyn Glenville. 

Ekspertka zaznacza, że uznawany powszechnie za najzdrowszy dla kości nabiał, mimo zawartości wapnia nie jest najskuteczniejszym sposobem na ich wzmocnienie. 

- Mleko i sery tworzą kwaśne środowisko w organizmie, które paradoksalnie pochłania wapń. Im bardziej kwaśna jest nasza dieta, tym większe ryzyko wypłukiwania wapnia - przestrzega.

Dowiedz się więcej na temat: osteoporoza | mocne kości | wegetarianizm

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje