Reklama

Reklama

Dieta przeciw obrzękom

Zmagasz się z obrzękami? Zobacz, co włączyć, a co wykluczyć z diety, by wypłukać z organizmu zalegające płyny, zredukować tym samym wagę nawet o trzy kilogramy i poprawić samopoczucie.

Kluczowa woda

Reklama

Jedno z najczęściej zadawanych pytań: "Skoro mam obrzęki, czyli w organizmie zalega woda, to oznacza, że mam pić mniej płynów?" Zdecydowanie nie! Jedną z podstawowych przyczyn występowania obrzęków jest niedostateczna ilość wody w diecie. Organizm, broniąc się przed odwodnieniem, kumuluje zapasy wody w tkance podskórnej i stąd widoczne gołym okiem obrzęki. Konieczne jest więc regularne nawadnianie organizmu.

Najlepszym wyborem zawsze będzie woda - w tym przypadku mineralna niskosodowa. Dobrą alternatywą mogą być też herbaty ziołowe, na przykład mięta, melisa, koper włoki czy rumianek, a także świeżo wyciskane soki warzywno-owocowe. Warto wiedzieć, że czarna herbata i kawa nie mają działania nawadniającego. Te płyny silnie zakwaszają organizm, dlatego u osób ze skłonnością do obrzęków trzeba je ograniczyć, a po każdej filiżance wypić dwie filiżanki wody.

Niekorzystne będą też wszelkie słodkie napoje gazowane i alkohol. Ten ostatni powoduje rozszerzenie naczyń krwionośnych, a tym samym większe przesiąkanie wody i tendencję do jej zatrzymywania w ciele.  


Dowiedz się więcej na temat: obrzęki ciała

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje