Dieta szczęścia: Co jeść, by mieć dobry nastrój

Jedzenie ma duży wpływ na samopoczucie. Są produkty, które działają jak stabilizatory nastroju. Jeśli włączymy je do codziennej diety, wygramy z chandrą i złym humorem.

Na wzrost energii i chęci do działania

Banany: Zawierają substancję zwaną chininą dopaminową (naturalną dopaminę), która poprawia koncentrację.

Reklama

Wskazówka: wybieraj owoce z żółtą skórką (nie zielone!), bo właśnie te dojrzałe mają najwięcej cennej dopaminy.

Kiełki pszenicy, fasoli mung: Są dobrym źródłem fenyloalaniny - substancji zmieniającej się w organizmie w tyrozynę, która zwalcza apatię.

Wskazówka: dodawaj kiełki w dowolnej ilości do sałatek i kanapek

Kurczak: Jest dobrym źródłem witamin z grupy B oraz koenzymu Q10, który dodaje energii.

Wskazówka: jedna średniej wielkości pierś pokrywa dzienne zapotrzebowanie na wit. B3, niezbędną do prawidłowej pracy mózgu.

Buraki: Jest w nich betaina, substancja uznawana za antydepresant, a także magnez kojący nerwy.

Wskazówka: wypijanie codziennie szklanki soku doskonale dotleni mózg, bo buraki pomagają zwiększyć przepływ krwi w tym narządzie.

Na zmniejszenie ryzyka depresji

Ananas: Zawiera bromelinę, enzym działający przeciwbólowo - łagodzi bóle głowy wywołane stresem. Ułatwia rozkład tłuszczu i skrobi, więc wspomaga odchudzanie.

Wskazówka: wybieraj dojrzałe owoce (niedojrzałe działają zakwaszająco).

Jajka: Są niezwykle bogate w tryptofan, z którego powstaje w organizmie serotonina - hormon szczęścia!

Wskazówka: 2 jajka pokryją 1/3 dziennego zapotrzebowania na tryptofan.

Orzechy włoskie: Odstresowują, bo zawierają tryptofan i magnez. Zmniejszają też ryzyko chorób serca.

Wskazówka: w chwilach napięcia schrup 4-5 orzechów, uspokoją i poprawią koncentrację.

Ser tofu: To najlepsze źródło tryptofanu dla osób, które nie jedzą mięsa. Ma też właściwości łagodzące objawy menopauzy.

Wskazówka: jedząc tofu dwa-trzy razy w tygodniu poprawisz jakość snu.

Łosoś: Jest bogaty w kwasy tłuszczowe omega-3, niezbędne dla dobrej pracy mózgu, zmniejsza podatność na stres.

Wskazówka: ryba upieczona w folii lub na grillu w piekarniku zachowa najwięcej zdrowych składników.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje