Reklama

Reklama

Dziesięć pokarmów, które szkodzą cukrzykom

Sprawdzaj zawartość cukru w kupowanym jedzeniu, ale pamiętaj, że niekorzystne dla diabetyków jest nie tylko to, co słodkie.

Dla osób z cukrzycą niewskazane są wszystkie produkty zwiększające poziom cukru. Nawet jeśli nie są ani trochę słodkie! Sprawdź, czego dla własnego dobra powinnaś unikać. 

Reklama

Wyroby z białej mąki

To duża dawka węglowodanów, w dodatku rafinowanych. Są bardzo szybko rozkładane przez organizm do cukru - jego poziom szaleje! 

Biały ryż

Ma wysoki indeks glikemiczny. I błyskawicznie podnosi poziom cukru. Jeśli chcesz jeść ryż, wybieraj brązowy. 

Owocowe jogurty

Jogurt jest zdrowy dla cukrzyka  - ale tylko naturalny, zwłaszcza grecki. Każdy owocowy jest dosładzany. I to mocno. 

Płatki śniadaniowe

Mają 2 wady: zwykle są dosładzane i zawierają węglowodany, które szybko podnoszą cukier. Wyjątek: naturalne owsiane, bez cukru, za to np. z orzechami. 


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje