Reklama

Reklama

Jaki chleb wybrać?

Większości z nas trudno jest wyobrazić sobie śniadanie bez pieczywa. Jako świadomi konsumenci wiemy już dobrze, że bochenek bochenkowi nierówny. Jaki chleb wybierać, by jeść zdrowo?

Coraz częściej rezygnujemy z białego pieczywa na rzecz zdrowszego, ciemnego. Nie zawsze mamy świadomość, że ten ciemny chleb ze sklepowej półki również może być wypiekany z mąki pszennej, jednak zabarwiono go karmelem. Aby nie dać się zwieść należy uważnie czytać etykiety. Prawdziwy chleb razowy różni się od barwionego też wagą i konsystencją. Jest cięższy oraz bardziej zwarty.

Reklama

Czasem haczyk tkwi w nazwie wyrobu. Pieczywo wieloziarniste? Można uznać, że jeżeli zawiera wiele ziaren, jak sama nazwa wskazuje, to jest wartościowym produktem, który powinien znaleźć się w naszej diecie. Otóż nie jest to takie proste. Chleb z taką etykietą nierzadko powstaje przede wszystkim z białej mąki, zwróćmy uwagę, czy przypadkiem nie znajduje się ona na pierwszym miejscu w jego składzie. Powinniśmy wybierać ten "pełnoziarnisty" - wypiekany jest z całych ziaren mielonych na mąkę.

Osobom, które dobrze tolerują gluten poleca się chleb razowy żytni na naturalnym zakwasie, chleb orkiszowy (nieco "lżejszy" od poprzednika i przez to lepiej tolerowany przez wielu konsumentów), lub graham. Ci, którzy unikają glutenu mogą piec domowy chleb w zwykłym piekarniku. To bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ tym sposobem będą mieć pewność, co znajduje się w składzie wypieku. Do tego celu można wybrać gotową mieszankę mąk bezglutenowych (ryżowej, gryczanej, z tapioki, kukurydzianej) lub zrobić ją samodzielnie.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje