Letnia dieta odkwaszająca

Jej bardzo prosta, a szybko pomaga pozbyć się toksyn i przywraca organizmowi równowagę.

Z medycznych statystyk wynika, że ok. 70 proc. z nas ma problemy z metabolizmem, potocznie zwane zakwaszeniem organizmu. Przyczyną jest to, że w naszej diecie przeważają produkty kwasotwórcze (pH 5-6,9) nad zasadotwórczymi.

Reklama

Prowadzi to do odkładania się w tkance łącznej nadmiaru toksyn (kwasów), co ma niekorzystne konsekwencje dla zdrowia i wyglądu. Niestety, objawy zakwaszenia są często przypisywane innym problemom zdrowotnym i nawet nie wiemy, że w naszym organizmie zachwiana jest równowaga kwasowo-zasadowa. Jak to sprawdzić oraz jak ją odzyskać? To łatwiejsze niż sądzisz!

Jak szkodzi nadmiar kwasów?

Dla zdrowia:

  • sprzyja rozwojowi poważnych chorób, m.in. nadciśnienia, miażdżycy, cukrzycy;
  • niekorzystnie wpływa na układ kostno-stawowy, co grozi zmianami zwyrodnieniowymi oraz osteoporozą;
  • prowadzi do nadwagi i otyłości;
  • powoduje stan ogólnego zmęczenia, kłopoty ze snem i koncentracją, depresję;
  • jest przyczyną infekcji i nowotworów.

Dla urody:

  • niekorzystnie odbija się na wyglądzie włosów i paznokci (są kruche i i bez połysku);
  • sprawia, że cera jest ziemista, a pod oczami widnieją nieznikające sińce;
  • pobudza rozwój cellulitu, różnego rodzaju wyprysków i alergii skórnych.

Twój leczniczy jadłospis!


1. Śniadania:

Kolorowa kanapka : Żytnią bułeczkę przekrój i obłóż pastą z chudego twarożku, rzodkiewkami, szczypiorkiem i kiełkami.

Płatki owsiane z jagodami : 2 łyżki płatków owsianych (lub śruty owsianej) namocz. Dodaj starte kwaśne jabłko, miód, szczyptę cynamonu i garść jagód.

Lekki kleik:  Zrób kleik na wodzie z płatków orkiszowych. Dodaj trochę miodu i rodzynek lub daktyli.

2. Obiady

Gulasz z indyka:  15 dag piersi z indyka potnij w kostkę, podsmaż na oleju. Marchew i cebulę pokrój w słupki. Smaż kilka minut, dodaj 1 szkl. różyczek brokuła. Zalej wywarem warzywnym, podduś. Dodaj kwaśną śmietanę i mięso, przypraw.

Pożywna zupa z kaszą jaglaną: Obierz i grubo zetrzyj: 4 marchewki, 2 pietruszki, kawałek selera. Warzywa zalej 3 l wody, dodaj listek laurowy, ziele angielskie, 1/2 szkl. opłukanej kaszy jaglanej. Gotuj ok. 40 min. Dodaj trochę masła, posiekany koperek i natkę. Przypraw do smaku.

Kotleciki z cieciorki: 1 szkl. suchej cieciorki namocz na noc. Osącz. Zmiksuj ze szkl. natki pietruszki, ząbkiem czosnku, cebulą, łyżeczką sody oczyszczonej, sokiem z cytryny. Przypraw. Formuj kotlety, smaż w głębokim oleju. Do tego sałatka z pomidorów i cebuli.

3. Kolacje

Nitki z pesto:  Ugotuj pełnoziarnisty makaron. Zmiksuj 1 szkl. listków bazylii, ząbek czosnku, trochę oleju, 1/4 szkl. migdałów. Wymieszaj z makaronem.

Sałatkowy supermiks: Umyj i osusz różne rodzaje sałat: rukolę, roszponkę, lodową. Dodaj cząstki pomidorów koktajlowych, garść siekanych orzechów włoskich, kiełków, krążki selera naciowego. Polej oliwą, przypraw bazylią i pieprzem.

4. Desery

Koktajl: Zmiksuj 1 szkl. jogurtu naturalnego z owocami jagodowymi i bananem.

Sałatka: Wymieszaj kawałki arbuza, melona i kwaśnego jabłka. Dopraw miodem i sokiem z cytryny.

Co możesz zyskać dzięki naszym radom


Dla zdrowia:

  • jesteśmy pełni energii i chęci do życia;
  • lepiej sypiamy, mamy większą ochotę na seks;
  • znika skłonność do częstych przeziębień i stanów zapalnych skóry (także grzybicy);
  • radykalnie poprawia się funkcjonowanie przewodu pokarmowego, nie mamy wzdęć, zgagi, dolegliwości żołądkowych,
  • szczuplejemy bez wysiłku;
  • normalizuje się ciśnienie i poziom cukru.

Dla urody:

  • piękniejemy i młodniejemy z dnia na dzień, skóra jest jędrniejsza i bardziej promienna;
  • włosy i paznokcie wyglądają na mocne;
  • zmniejszeniu ulegają objawy pomarańczowej skórki, a skóra nie ma skłonności do nadmiernego przesuszenia i pierzchnięcia;
  • łatwiej utrzymać zęby w dobrej kondycji , nie mamy skłonności do próchnicy i paradontozy.

Produkty zalecane


Zasadotwórcze, do 80 proc. w diecie:

  • buraki i sałaty
  • ziemniaki, kapusta
  • marchew, seler
  • pomidory, ogórki
  • gruszki i jabłka
  • wiśnie, czarne porzeczki, truskawki
  • melony, arbuzy, banany
  • naturalny miód
  • mleko i przetwory

Średnio i słabozakwaszające, do 20 proc.:

  • kasza jęczmienna, jaglana
  • płatki owsiane
  • pieczywo żytnie
  • makaron, ciemny ryż
  • jajka
  • drób, ryby

Tego unikaj!

  • tłuste mięsa i wędliny
  • tłuste sery, w tym żółty
  • napoje z kofeiną (m.in. kawa)
  • napoje gazowane,
  • alkohol
  • biała mąka pszenna i produkty z niej wytwarzane
  • biały ryż
  •  słodycze, kakao, ciastka


Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje