Na bóle głowy nie tylko tabletka

Często równie skutecznie rozprawiają się z nimi domowe sposoby.

Najczęściej dolegliwości bólowe są "tylko" przykre, ale bywa, że wręcz uniemożliwiają normalne funkcjonowanie. Sięgamy wtedy po tabletkę przeciwbólową, bo to najprostsze rozwiązanie. Ale nie najlepsze, zwłaszcza dla osób biorących inne leki - kolejna pigułka dodatkowo obciąża organizm. Spróbuj innych środków.

Reklama

Zażyj magnez

Jego brak może skutkować bólem głowy. Osoby cierpiące na migreny często mają niski poziom tego pierwiastka. Badania dowodzą, że zażywanie 600 g cytrynianu magnezu dziennie sprawia, że ataki bólu są znacznie rzadsze. Jeśli nie masz suplementu z magnezem, zjedz kilka kostek czarnej czekolady lub wypij kakao.

Przyjmuj witaminy z grupy B

Przed bólami głowy najlepiej chronią: B2 (ryboflawina), B9 (kwas foliowy), B6 (pirydoksyna) i B12. Zestaw witamin z grupy B, zwany B complex, jest niedrogi i skuteczny. Jeśli często męczą cię bóle głowy, pomyśl o regularnym zażywaniu preparatu.

Wypróbuj olejki eteryczne

Masaż skroni z użyciem miętowego doskonale ucisza napięciowe bóle głowy. Lawendowy łagodzi nawet migrenowe, ale lepiej go wdychać z kominka aromaterapeutycznego lub posmarować nim skórę pod nosem.

Uwaga: olejki mogą uczulać. Nim naniesiesz je na twarz czy czoło, posmaruj nim zgięcie łokcia. Jeśli po 24 godzinach nie będzie zaczerwienienia i świądu, możesz stosować tę kurację.

Uważaj na pożywienie bogate w histaminę

Substancję tę produkuje organizm, kiedy coś nas uczula. Zawierają ją także niektóre potrawy, np. żółte sery, fermentowana i wędzona żywność, sezonowane mięsa, piwo i wino. Niektórzy ludzie są wrażliwi na działanie histaminy, bo mają problemy z jej rozkładaniem - efektem tego są bóle głowy.

Pij herbatkę imbirową

Badania potwierdziły, że sproszkowany imbir znosi ból głowy tak samo, jak zażycie tabletki! Jeśli nie lubisz smaku tego kłącza, zamiast herbatki zażywaj kapsułki z imbirem.

Unikaj nitratów

To substancje konserwujące. Dodaje się je zwłaszcza do kiełbas, bekonu, wędlin czy parówek, by zahamować rozwój bakterii i pomóc utrzymać ładny kolor. Wiele osób reaguje na nie bólem głowy, bo mogą powodować rozszerzanie się naczyń krwionośnych.

Pij wodę

Jej niedobór wywołuje ból głowy! Może to być pierwszy symptom odwodnienia. A gdy powtarza się to często, zwiększa się ryzyko migren i napięciowych bólów głowy. Jeśli oprócz bólu czujesz rozdrażnienie i spadek koncentracji, wypij dużą szklankę wody w ciągu pół godz. Każdego dnia trzeba wypijać co najmniej 1,5 l wody. W upały nawet do 3 litrów.

Pomoże kofeina, zaszkodzą zapachy

Ulgę w bólach głowy przynoszą napoje z kofeiną - kawa, herbata, cola. Kofeina zwęża naczynia krwionośne, a migreny często są związane z ich rozszerzeniem. Po kawę warto też sięgnąć wtedy, gdy zdecydujesz się na zażycie tabletki przeciwbólowej np. z ibuprofenem czy acetaminofenem. Kofeina wzmacnia ich działanie przeciwbólowe.

Bóle bywają skutkiem silnych zapachów, np. perfum czy środków czyszczących. Dla osób nadwrażliwych na zapachy jedynym wyjściem jest unikanie zadymionych pomieszczeń, silnie pachnących osób, a nawet jedzenia (np. wędzonek). Sprzątanie przy użyciu produktów ekologicznych, a jeśli chemicznych, to w dobrze wietrzonym pomieszczeniu.

Cukier na cenzurowanym

Bólem głowy może się skończyć zarówno zbyt wysoki poziom cukru we krwi, jak i jego nadmierny spadek. Dlatego, jeśli masz cukrzycę, skrupulatnie sprawdzaj, czy twój poziom cukru jest w normie. Ból głowy może ostrzegać o zaczynającej się hipoglikemii.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje