Reklama

Reklama

Pięć naturalnych sposobów na wysoki cholesterol

Choć jego podwyższony poziom nie zawsze oznacza problemy zdrowotne, to powinien wzmóc naszą czujność, bo może zwiększać ryzyko chorób serca.

Lekarze zwykle przepisują w tej sytuacji leki obniżające stężenie lipidów we krwi (statyny i fibraty). Ale to tylko jeden z elementów leczenia! Nie wolno traktować go jak terapii zdejmującej z nas obowiązek dbania o zdrowie. Zwłaszcza że cholesterol da się obniżyć nawet bez leków (i skutków ubocznych) - zmieniając dietę.

Reklama

Płatki owsiane

Obniżają cholesterol dzięki zawartości awentramidów, beta-glukanu i związków sterolowych (opóźniają wchłanianie tłuszczów i wiążą kwasy żółciowe, co wspiera wydalanie cholesterolu). 

Jak często trzeba je jeść?

Co drugi dzień 1/2 szklanki (suchych). Namocz je na noc, by zredukować ilość antyodżywczych fitynianów. 

Ryby morskie

Zawarte w nich kwasy omega-3 zapobiegają zlepianiu się płytek krwi, dzięki czemu blaszki cholesterolu nie przyklejają się do ścian naczyń (nie powstają zatory). 

Ile trzeba ich jeść?

Dwa razy w tygodniu 100 g łososia, makreli, sardynek, śledzia, sardeli albo tuńczyka.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje