Reklama

Reklama

Pigwa. Cierpkie źródło zdrowia

​Pigwa to wyjątkowo interesujący owoc. Twarda i kwaśna, jest idealnym składnikiem konfitur i kompotów. Sprawdza się świetnie jako dodatek do dań mięsnych.

Zbiory pigwy prowadzi się w październiku. Wielu specjalistów zaleca jednak, aby ze zbieraniem owoców poczekać do pierwszych przymrozków. Wszystko dlatego, że przemrożone owoce tracą nieco ze swej naturalnej cierpkości. Nie znaczy to, że będą się nadawać do jedzenia na surowo, ale robione z nich przetwory będą wymagały zdecydowanie mniej cukru.

Co zawiera pigwa?

Reklama

Pigwa ma wiele cennych właściwości. Przede wszystkim działa kojąco na układ pokarmowy, stabilizując florę bakteryjną i łagodząc dolegliwości gastryczne. Ze względu na dużą zawartość witaminy C, jest uznawana za doskonały dodatek podczas leczenia przeziębień. Poza witaminą C, zawiera jeszcze dużo żelaza i miedzi, jest zatem zalecana przy leczeniu anemii.

Poza tym w składzie pigwy znajdziemy inne makro i mikroelementy - potas, magnez, wapń, miedź, bor, fosfor, mangan, żelazo, kobalt i glin. Poza witaminą C, występują też witaminy A i B, antocyjany, olejki eteryczne, pektyny, kwasy organiczne, garbniki oraz aminokwasy. Dzięki tym wszystkim składnikom owoce pigwy wspomagają pracę układu odpornościowego i wpływają korzystnie na perystaltykę jelit.

Pigwa w formie przetworzonej

Niestety, ze względu na cierpki smak, mało kto może spożywać owoce pigwy na surowo. Nawet przemrożone owoce, ciągle są wyjątkowo kwaśne. Dość powiedzieć, że plasterki pigwy mogą z powodzeniem zastąpić cytrynę dodawaną do herbaty. Prawdziwe bogactwo smaku pigwa ujawnia dopiero w formie przetworzonej. Wiąże się to niestety z utratą części właściwości zdrowotnych, ale przetwory z tego owocu i tak są świetnym uzupełnieniem diety.


Dowiedz się więcej na temat: pigwa

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje