Reklama

Reklama

Uzupełniamy witaminy, których nam brakuje wiosną

Choć słońce za oknem, nie czujesz się w pełni sił? Odpowiadać za to może niedobór witamin potrzebnych dojrzałym kobietom. Oto, jak je sobie dostarczyć i... nie przytyć.

Borówki

Reklama

Jako jedne z nielicznych owoców mają w swym składzie witaminę E (a także fitoestrogeny korzystne dla kobiet!). Kalorie: 57 kcal w 10 dag.

Pietruszka

Natka zawiera witaminę PP (niacynę) oraz wit. C. Można ją jeść bez ograniczeń. Kalorie: 20 kcal w pęczku.

Rzodkiewka

Zawiera witaminę K jako jedno z nielicznych warzyw (i bakteriobójczą siarkę!). Kalorie: tylko 16 kcal w 10 dag.

Truskawki

Są skarbnicą witaminy C - 10-15 dag dziennie tych owoców może pokryć dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę. Kalorie: 32 kcal w 10 dag.

Pomidory

Jest w nich karoten przetwarzany w witaminę A. 2 pomidory pokryją 20 proc. zapotrzebowania. Kalorie: 25 kcal w 10 dag.

Botwina

To doskonałe źródło witaminy B1 (ale też potasu, wapnia, żelaza). Najzdrowsza jest zblanszowana w chłodniku. Kalorie: 20 kcal w 10 dag.

6 najważniejszych witamin dla kobiet po czterdziestce

Witamina A: Jest tak ważna dla kobiet, bo: zapobiega trądzikowi różowatemu i nowotworom skóry. Ile jej potrzebujesz: 800 mikrogramów na dobę. Najlepsze źródła wśród warzyw: pomidory, sałaty, szczypior, koper.

Witamina B1: Jest tak ważna dla kobiet, bo: łagodzi stany napięcia nerwowego i pomaga zwalczyć stres. Ile jej potrzebujesz: 1,5-2 mg dziennie. Najlepsze źródła wśród warzyw: te o zielonych liściach, orzechy, pieczywo zbożowe z grubego przemiału.

Witamina C: Jest tak ważna dla kobiet, bo: pobudza wytwarzanie kolagenu, który dba m.in. o dobre nawilżenie skóry; zwiększa spalanie tkanki tłuszczowej i stymuluje produkcję L-karnityny, znanej z właściwości odchudzających. Ile jej potrzebujesz: 70 mg na dzień. Źródła: truskawki, porzeczki, papryka, jarmuż.

Witamina E: Jest tak ważna dla kobiet, bo: spłyca zmarszczki, poprawia elastyczność skóry. Ile jej potrzebujesz: 9 mikrogramów dziennie. Źródła: kiełki, rośliny strączkowe, owoce jagodowe.

Witamina K: Jest tak ważna dla kobiet, bo: sprzyja zdrowiu kości i zapobiega osteoporozie. Nie ustalono dziennej dawki. Najlepsze źródła to zielone warzywa, kalafior.

Witamina PP: Jest tak ważna dla kobiet, bo: obniża ciśnienie krwi oraz stężenie cholesterolu. Ile jej potrzebujesz: 20 mg. Źródła: szpinak, natka.

Tekst pochodzi z magazynu

Tina

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje