Reklama

Reklama

Więcej warzyw i owoców to aż pięć nowych korzyści dla zdrowia!

Zjadaj co dnia nawet sześć porcji warzyw i cztery owoców. Porcja to np.: 1 pomidor, 1 szklanka różyczek brokuła, 1/2 szklanki tartych buraczków, 1 jabłko, 2 mandarynki. Taka ilość roślinnych pokarmów zapewni ci nie tylko szczupłą sylwetkę i zdrowy układ krążenia!

Uchronisz się przed rakiem

Reklama

Wszyscy obawiamy się raka. Okazuje się, że dzięki niektórym warzywom możesz zmniejszyć ryzyko choroby nawet o 60 proc.! Tak dzieje się np. w przypadku raka piersi (u kobiet) oraz płuc (u mężczyzn).

Te same warzywa mogą ci bardzo pomóc także wtedy, gdy zachorujesz. Powodują, że groźne komórki rakowe nie mogą się porozumiewać i obumierają, a ty zdrowiejesz. Najbardziej antynowotworowe są: brokuły (i ich kiełki), brukselka, czerwona cebula, biała kapusta, żółta papryka.

Ulepszasz skład swojej mikroflory w jelitach

Naukowcy zaobserwowali, że wiele warzyw i owoców jest pożywką dla tzw. dobrych bakterii. Dzięki roślinkom pożyteczne mikroorganizmy zaczynają się rozrastać i lepiej bronią cię przed tymi szkodliwymi, chorobotwórczymi. Najlepsze dla mikroflory są: banany, cykoria, jabłka.

Dopisuje ci dobry humor

To bardzo wyraźna zależność: im więcej warzyw i owoców w diecie, tym większy dobrostan psychiczny i mniejsze zagrożenie depresją. Łatwiej o zadowolenie z życia, spokój i optymizm, ale także psychiczną elastyczność i dobre relacje z innymi. Dobroczynne są zwłaszcza: cytrusy, fasolka, szpinak.

Zapobiegasz niedokrwistości i to na dwa sposoby

Po pierwsze: zjadając różne bulwy i listki, dostarczasz sobie żelaza. Po drugie: roślinki to także najbogatsze źródło witaminy C, która ułatwia przyswajanie pierwiastka. Najwięksi potentaci tych cennych składników to: buraki, chrzan, natka, kapusta kiszona, por, szpinak, suszone morele i śliwki.

Cieszysz się dobrym wzrokiem

Bez większego trudu możesz dostrzec numer nadjeżdżającego autobusu czy przeczytać informacje na opakowaniu produktu w sklepie. Lepiej też prowadzi ci się samochód o zmierzchu. Takie działanie mają zwłaszcza: brzoskwinie, dynia, jarmuż, marchewka, czerwona papryka, melon.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje