Reklama

Reklama

Witamina A

Jej czystą postać znajdziesz w nielicznych produktach.

Jednak wiele warzyw i owoców zawiera tzw. prowitaminę A (czyli m.in. beta-karoten), którą nasz organizm sam przekształca w witaminę A.

Reklama

Jak działa?

Jest niezbędna do prawidłowego widzenia. Bierze udział w budowie kości, zębów i tkanek. Wspiera też system odpornościowy organizmu. Chroni przed chorobami cywilizacyjnymi.

Gdzie jej szukać?

Witamina A - w jajach, tranie, wątróbce, mleku i maśle, Prowitamina A - w żółtych, pomarańczowych oraz ciemnozielonych warzywach i owocach, np. marchewce, papryce, szpinaku, brokułach, pomidorach oraz morelach.

Aby dobrze się wchłaniała

Witamina A i beta-karoten rozpuszczają się w tłuszczach. Dlatego warzywa, jako pozbawione naturalnego tłuszczu, trzeba serwować z masłem albo (w przypadku surówek) skrapiać oliwą lub olejem. Należy przyrządzać je tuż przed podaniem, ponieważ z upływem godzin ilość beta-karotenu się zmniejsza.

Dowiedz się więcej na temat: witamina a

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje