Reklama

Reklama

Wodorosty - włącz je do diety dla zdrowia i urody

Wodorosty to bogate źródło witamin i składników odżywczych. Pomagają zapobiegać rozmaitym chorobom oraz pozytywnie wpływają na wygląd skóry. Choć wydawać się mogą cokolwiek egzotycznym składnikiem diety, z łatwością włączymy je do swojego jadłospisu.

Zaliczane w ostatnim czasie do kategorii "superfood" wodorosty pojawiają się niemal wszędzie: znajdziemy je w napojach, posiłkach, a nawet w produktach do pielęgnacji skóry. Ta intrygująca słona przekąska jest popularna zwłaszcza wśród fanów diet roślinnych, gdyż stanowi dla wegan skarbnicę niezbędnych aminokwasów. Wodorosty są jednocześnie źródłem pożywienia nie wymagającym wody ani nawozu podczas zbioru - jawią się więc jako idealne rozwiązanie dla świadomych ekologicznie konsumentów.

Reklama

Wodorosty pochłaniają składniki odżywcze z dna mórz i oceanów, dzięki czemu te swoiste morskie warzywa zawierają jeszcze więcej składników odżywczych i witamin niż rośliny kiełkujące na lądzie. Ta jadalna forma alg charakteryzuje się dużą zawartością błonnika, który zapewnia na długo uczucie sytości, niweluje problem wzdęć i ułatwia trawienie.

- Wodorosty są bogate zarówno w rozpuszczalny, jak i nierozpuszczalny błonnik, dzięki czemu są skarbnicą prebiotyków wspomagających zdrowie jelit - wyjaśnia w rozmowie z brytyjskim "Elle" dietetyczka Chelsea Gloeckner.

Ekspertka sugeruje dodawanie wodorostów do ulubionych zup, sałatek, soków, smoothie lub jogurtu. 

- Wodorosty są bogate w szczególne związki chemiczne zwane siarczanowanymi polisacharydami, które, jak wykazano w badaniach naukowych, zwiększają liczebność "dobrych" bakterii jelitowych, a także stymulują produkcję krótkołańcuchowych kwasów tłuszczowych, które zapewniają wsparcie i odżywienie komórek przewodu pokarmowego. Są źródłem silnych przeciwutleniaczy, w tym alginianu i fukoksantyny - dodaje dietetyczka Rachel Fine.


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje