Reklama

Reklama

Zdrowotne hity na przednówek

Filiżanka naparu, łyżeczka nalewki i kąpiel z dodatkiem ziół mogą szybko postawić cię na nogi! Mamy dla ciebie zestaw niezwykłych naturalnych leków.

Na wzmocnienie organizmu

Reklama

Pokrzywowy napar

Działanie: pokrzywa dostarcza wielu witamin (np. C, B2, kwas pantotenowy) i soli mineralnych (np. magnez, żelazo), dzięki czemu chroni przed awitaminozą, niedokrwistością i anemią. Pomaga też na bóle mięśni, które mogą pojawiać się np. po wysiłku.

Sposób przygotowania: 2 łyżki suszonych liści zalej szklanką wrzątku; po 10 minutach odcedź.

Jak stosować: pij 2-3 razy dziennie po szklance płynu między posiłkami (przy osłabieniu). Naparu możesz też używać zewnętrznie - do obmywania i okładów obolałych kończyn.

Herbatka z owoców róży

Działanie: pomarańczowo-czerwone owoce są bogate w przeciwutleniacze (flawonoidy, karotenoidy, witamina C) - dzięki temu chronią komórki przed szkodliwymi wolnymi rodnikami, uszkodzeniami i starzeniem się, a także dodają sił witalnych.

Sposób przygotowania: łyżkę suszonych owoców róży zaparzaj w szklance wrzątku przez 5 minut (pod przykryciem). Odcedź płyn. Dla polepszenia smaku do naparu możesz dodać łyżeczkę soku malinowego.

Jak stosować: pij 2-3 razy dziennie po szklance.

Sok z buraków, marchwi i jabłek

Działanie: ogólnie wzmacniające, uzupełniające niedobory składników odżywczych (warzywa zawierają żelazo, potas, magnez, wapń, witaminę C, beta-karoten, wit. B1 i B2).

Sposób przygotowania: przygotuj 2 duże buraki, 2 marchewki i 2 jabłka. Produkty umyj i obierz ze skórki, a następnie pokrój w kawałki. Zetrzyj je na tarce, a uzyskaną papkę umieść na sitku nad naczyniem. Mocno dociskaj łyżką, aż wypłynie cały sok.

Jak stosować: raz dziennie, np. do śniadania. Uwaga! Sok najlepiej wypić od razu po wyciśnięciu. Nie należy go przechowywać.

Na zwiększenie odporności

Nalewka z dzikiej róży: 50 dag suszonych owoców połącz z 25 dag cukru i zalej litrem mocnego wina lub wódki. Pozostaw w ciepłym miejscu. Po tygodniu zlej i przecedź. Pij 1-2 razy dziennie po kieliszku. Nalewka jest polecana także osobom starszym, rekonwalescentom.

Nalewka czosnkowa: 15 dag ząbków utrzyj na tarce i zalej pół litra czystej wódki 40-proc. Zamknij szczelnie naczynie z płynem i odstaw na 5 dni. Codziennie parę razy wstrząsaj nalewkę. Po tym okresie przecedź płyn i wyciśnij czosnek przez gazę. Przechowuj w lodówce. Zażywaj 2 razy dziennie w ilości 5-20 kropli na pół szklanki mleka.

Na dobry sen i silne nerwy

Mleko z dodatkiem melisy i miodu

Działanie: odżywcze, relaksujące, nasenne.

Sposób przygotowania: łyżkę suszonych liści melisy zalej szklanką zagotowanego, gorącego mleka i parz pod spodeczkiem 20 minut. Odcedź, dodaj łyżeczkę miodu lipowego.

Jak stosować: pij na 2-3 godziny przed snem.

Napar z szyszek chmielowych

Działanie: chmiel zawiera lupulinę, która jest naturalnym środkiem obniżającym ciśnienie krwi i uspokajającym, a także delikatnie nasennym.

Sposób przygotowania: łyżeczkę suszu zalej szklanką wrzątku i przykryj na 10 min. Odcedź.

Jak stosować: po południu i wieczorem.

Napój czekoladowy

Działanie: równoważące psychikę, a także regulujące napięcie mięśniowe.

Sposób przygotowania: do pół litra gotującego się mleka dodaj 100 g pokruszonej, gorzkiej czekolady i laskę cynamonu. Podgrzewaj, aż czekolada się rozpuści. Zestaw z ognia, dodaj 2 łyżki miodu.

Jak stosować: raz dziennie wieczorem.

Nalewka z dziurawca

Działanie: antystresowe (zioło powoduje odnowę tkanek nerwowych), regulujące rytm czuwania i snu. sposób przygotowania: 10 dag suszonych kwiatów, pąków i liści zalej pół litra spirytusu. Po upływie tygodnia przecedź i wyciśnij przez gazę.

Jak stosować: 2 razy dziennie po łyżeczce nalewki na pół szklanki mleka lub wody.

Dowiedz się więcej na temat: zdrowie | przemęczenie | nalewki | zioła

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje