Biedronka rozwścieczyła klientów. Posypały się gorzkie komentarze
Oprac.: Łukasz Piątek
Biedronka pochwaliła się najnowszą wersją swojej aplikacji na urządzenia mobilne. I choć zaproponowała klientom zdecydowanie ładniejszy i bardziej przejrzysty interfejs, to jednak korzystanie z zaktualizowanej wersji aplikacji niektórych klientów może doprowadzić do szewskiej pasji. Niestety od kilku dni aplikacja nie działa poprawnie.
Biedronka uruchomiła nową wersję swojej aplikacji. Niestety u wielu użytkowników nie działa
Zaktualizowana aplikacja Biedronki na urządzenia mobilne prezentuje się zdecydowanie lepiej niż poprzednia wersja. Jest przejrzysta, czytelna i wygodna w obsłudze, o ile w ogóle uda nam się ją uruchomić, ponieważ niektórzy użytkownicy borykają się z wieloma problemami podczas próby skorzystania z aplikacji. O czym mowa?
Podczas uruchomienia aplikacji na telefonie automatycznie otwiera się witryna konto.biedronka.pl, gdzie użytkownik proszony jest o wpisanie swojego numeru telefonu. Wpisujemy numer telefonu, zaznaczamy opcję "zapamiętaj mnie" i wówczas otwiera się kolejne okno z polem do wpisania kodu SMS, który powinien zostać wysłany na podany wcześniej numer.
Po wpisaniu kodu SMS uruchamia się zaktualizowana aplikacja Biedronki. Jednak po jej zamknięciu i próbie ponownego uruchomienia użytkownik musi od nowa przejść cały proces związany z podaniem numeru telefonu i oczekiwaniu na SMS, mimo wcześniejszego zaznaczania opcji "zapamiętaj mnie".
Jest to szczególnie uciążliwe, jeśli klient i użytkownik aplikacji próbuje ją uruchomić podczas płacenia za zakupy, chcąc zeskanować kod umożliwiający skorzystanie z promocji. Każdorazowe przejście przez proces uwierzytelniania zdecydowanie wydłuża czas skorzystania z aplikacji.
Ponadto podczas łączenia się ze stroną konto.biedronka.pl bardzo często pojawiają się komunikaty o błędach, co skutecznie uniemożliwia korzystanie z aplikacji.
Nie pomogło również odinstalowanie aplikacji z telefonu i ponowne jej zainstalowanie ze sklepu Google Play. Po zainstalowaniu najnowszej wersji i wybraniu opcji "zaloguj się" należy wpisać numer telefonu, ale po jego wpisaniu i kliknięciu "dalej", pojawia się komunikat "Twoje konto zostało już przeniesione do nowej aplikacji Biedronki. Prosimy o skorzystanie tylko z nowej wersji. Spróbuj ponownie". Tym sposobem całkowicie straciliśmy dostęp do aplikacji.
Usterka występuje u wielu użytkowników aplikacji, na co wskazują komentarze umieszczane przez rozgoryczonych klientów w Google Play. Oto jeden z nich:
"Po aktualizacji do nowej wersji aplikacja nie działa wcale, pojawia się tylko okno startowe, klikam - wchodzę - i włącza się na chwilę chrome, po czym wraca okno startowe z przyciskiem - wchodzę - i tak w kółko" - pisze jeden z użytkowników.
Interia wysłała pytanie do biura prasowego sieci sklepów Biedronka, kiedy usterka zostanie naprawiona. Oto odpowiedź, którą otrzymaliśmy:
"Przepraszamy za niedogodności, które dotyczą ograniczonej grupy użytkowników naszej aplikacji. Jesteśmy w trakcie rekonfiguracji systemu, co ma wpływ na stabilność rozwiązań, z których korzysta nowa aplikacja Biedronka. Dokładamy wszelkich starań, by jak najszybciej przywrócić pełne działanie aplikacji dla wszystkich użytkowników. Jednocześnie przypominamy klientom, że w trakcie zakupów w celu skorzystania z ofert promocyjnych zawsze mogą wykorzystać do identyfikacji fizyczną kartę Moja Biedronka lub numer telefonu do niej przypisany, jeśli wyrazili zgodę na taką metodę identyfikacji".
Nowa funkcja będzie przydatna dla klientów?
Nowa wersja aplikacji została wyposażona w bardzo ciekawą funkcję tworzenia listy zakupów, do której można dodawać wszystkie artykuły znajdujące się w ofercie Biedronki. Niestety nie wiemy, jak ona działa, ponieważ po odinstalowaniu i ponownym zainstalowaniu aplikacji straciliśmy do niej dostęp.