Część klientów ING bez dostępu do kart płatniczych. Transakcje były odrzucane, bank wyjaśnia przyczynę
Część klientów ING Banku Śląskiego w weekend nie mogła korzystać ze swoich kart płatniczych, ponieważ zostały one zablokowane. Bank podjął taką decyzję z powodu wycieku danych u jednego z operatorów kart.
ING Bank Śląski zablokował część kart płatniczych
Zobacz również:
Niektórych klientów ING Banku Śląskiego, którzy w sobotę próbowali płacić za usługi kartą płatniczą, spotkała przykra niespodzianka. Transakcje dokonywane przez internet, przy użyciu terminali płatniczych oraz w bankomatach były natychmiastowo odrzucane z powodu blokady kart płatniczych.
Bank zdecydował się na nałożenie blokady z powodu wycieku danych u jednego z operatorów kart, ale nie podano, o jakiego operatora chodzi. Zablokowanie kart miała uniemożliwić skorzystanie z nich przez nieuprawnione osoby.
W nocy z piątku na sobotę otrzymaliśmy informację, że u jednego z operatorów naszych kart nastąpił wyciek danych. Wiemy, których kart mogło to dotyczyć, dlatego natychmiast zablokowaliśmy je, by nikt nie mógł ich wykorzystać w nieuprawniony sposób
ING Bank Śląski zapewnia, że problem dotyczy niewielkiej części klientów, a zainteresowani powinni otrzymać wiadomość SMS z informacją o zablokowaniu karty.
Przeczytaj również: Kluczowa zasada dotycząca emerytur. Rząd przypomina o niej seniorom
Jak odblokować kartę w ING Banku Śląskim?
Niestety właściciele zablokowanych kart nie mogą z nich korzystać, dopóki nie zastrzegą ich w aplikacji mobilnej lub na stronie internetowej banku, a następnie złożą zamówienie na nową kartę.
ING Bank Śląski na swojej stronie internetowej informuje także, że: "Nie musisz się niepokoić. Wszystko mamy pod kontrolą, Twoje pieniądze i dane są bezpieczne", a ponadto podaje instrukcję, jak szybko odzyskać możliwość płacenia kartą.