Część klientów ING bez dostępu do kart płatniczych. Transakcje były odrzucane, bank wyjaśnia przyczynę

Część klientów ING Banku Śląskiego w weekend nie mogła korzystać ze swoich kart płatniczych, ponieważ zostały one zablokowane. Bank podjął taką decyzję z powodu wycieku danych u jednego z operatorów kart.

W weekend część klientów ING Banku Śląskiego nie mogła korzystać ze swoich kart płatniczych.
W weekend część klientów ING Banku Śląskiego nie mogła korzystać ze swoich kart płatniczych. 123RF/PICSEL
ING Bank Śląski zablokował niektóre karty płatnicze z powodu wycieku danych u jednego z operatorów
ING Bank Śląski zablokował niektóre karty płatnicze z powodu wycieku danych u jednego z operatorów123RF/PICSEL

ING Bank Śląski zablokował część kart płatniczych

Niektórych klientów ING Banku Śląskiego, którzy w sobotę próbowali płacić za usługi kartą płatniczą, spotkała przykra niespodzianka. Transakcje dokonywane przez internet, przy użyciu terminali płatniczych oraz w bankomatach były natychmiastowo odrzucane z powodu blokady kart płatniczych.

Bank zdecydował się na nałożenie blokady z powodu wycieku danych u jednego z operatorów kart, ale nie podano, o jakiego operatora chodzi. Zablokowanie kart miała uniemożliwić skorzystanie z nich przez nieuprawnione osoby.

W nocy z piątku na sobotę otrzymaliśmy informację, że u jednego z operatorów naszych kart nastąpił wyciek danych. Wiemy, których kart mogło to dotyczyć, dlatego natychmiast zablokowaliśmy je, by nikt nie mógł ich wykorzystać w nieuprawniony sposób
czytamy w komunikacie banku

ING Bank Śląski zapewnia, że problem dotyczy niewielkiej części klientów, a zainteresowani powinni otrzymać wiadomość SMS z informacją o zablokowaniu karty.

Klienci, którym zablokowano karty płatnicze, muszą złożyć wniosek o wydanie nowych
Klienci, którym zablokowano karty płatnicze, muszą złożyć wniosek o wydanie nowych123RF/PICSEL

Jak odblokować kartę w ING Banku Śląskim?

Niestety właściciele zablokowanych kart nie mogą z nich korzystać, dopóki nie zastrzegą ich w aplikacji mobilnej lub na stronie internetowej banku, a następnie złożą zamówienie na nową kartę.

ING Bank Śląski na swojej stronie internetowej informuje także, że: "Nie musisz się niepokoić. Wszystko mamy pod kontrolą, Twoje pieniądze i dane są bezpieczne", a ponadto podaje instrukcję, jak szybko odzyskać możliwość płacenia kartą.

"Zbliżenia". Barbara Kurdej-Szatan o Straży Granicznej, hejcie, boreliozie i nowych premierach filmowychINTERIA.PL
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas