Reklama

Reklama

Dlaczego warto jeść cytryny? Lista zalet jest długa

Cytryny to ważny składnik wielu dań. Często dodajemy je do herbaty, aby poprawić jej smak. Te owoce mają wiele właściwości prozdrowotnych. Zawierają nie tylko witaminę C, ale także witaminy z grupy B oraz witaminę E, beta-karoten, potas, magnez oraz żelazo. Jak regularne spożywanie cytryn wpływa na nasz organizm?

Cytryny: właściwości odżywcze

Cytryny to owoce dostępne niezależnie od pory roku. Podczas gotowania zazwyczaj wykorzystujemy ich sok. Jak się jednak okazuje, wiele korzystnych dla zdrowia składników odżywczych znajduje się również w miąższu oraz skórce cytryn.

Cytryny pobudzają wydzielanie enzymów trawiennych. Posiadają witaminy i minerały niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Spożywane regularnie wpływają korzystnie na wygląd skóry.

Cytryny wpływają korzystnie na odporność

Cytryna to popularne źródło witaminy C, która wspiera odporność organizmu i sprawia, że w przypadku przeziębienia jego dolegliwości nie są aż tak uciążliwe. Dzięki niej przechodzimy grypę znacznie łagodniej. Dlaczego tak się dzieje?

Reklama

Witamina C, której źródłem jest cytryna, powoduje wzrost aktywności krwinek białych oraz przyspiesza ich migrację do miejsca reakcji zapalnej.

Cytryny wspomagają trawienie

Cytryna jest cennym źródłem błonnika (owoc średniej wielkości zawiera ok. 2,4 g błonnika). Regularnie spożywania, korzystnie wpływa na układ pokarmowy, usprawnia trawienie, a także przyspiesza metabolizm. Bardzo dobrym nawykiem jest picie wody z cytryną codziennie rano. Dzięki temu pozbywamy się toksyn z organizmu, a także oczyszczamy jelita.  

Cytryny a praca serca

Jak się okazuje, systematyczne spożywanie cytryny może korzystnie wpłynąć również na pracę serca. Wysoki poziom cholesterolu we krwi jest jedną z głównych przyczyn rozwijania się chorób sercowo-naczyniowych, a także miażdżycy. Cytryna obniża poziom "złego" cholesterolu dzięki witaminie C oraz antyoksydantom. 

W skórce i miąższu owocu znajduje się również kwas cytrynowy, a więc związek, który wspomaga wchłanianie magnezu i wapnia. Oba te minerały są niezbędne do kontrolowania ciśnienia krwi. 


***
Przeczytaj również:

"House of Gucci": Karolina Pisarek w seksownej stylizacji na premierze filmu

Nie daj się oszukać w Black Friday i Cyber Monday. UOKiK przestrzega

Fryzury z PRL-u: Powinniśmy do nich wrócić, czy o nich zapomnieć?

Zobacz również: 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: cytryna | cytryna właściwości

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje