Jeff Bezos i era Amazona. Sklep, w którym kupisz wszystko
Pierwsza autoryzowana biografia Jeffa Bezosa, twórcy i właściciela firmy Amazon.
Książka, stanowiąca kronikę dziejów firmy - od trudnych początków po światową ekspansję, powstała za zgodą i przy współpracy jej bohatera.
Po biografii Steve’a Jobsa jest to druga na polskim rynku biografia założyciela firmy, który zaczynał od zera by w błyskawicznym tempie zacząć osiągać miliardowe zyski.
Amazon otworzył swe podwoje w garażu, tak jak tysiące innych firm internetowych, które w połowie lat 90. powstawały w Stanach Zjednoczonych.
Jako nowicjusz w branży sprzedaży książek, Amazon od razu stanął do rywalizacji z gigantami i parł do celu nie zważając na przeciwności.
Bezos bezkompromisowo realizował swoją specyficzną strategię biznesową, skutecznie dążąc do zmiany specyfiki rynku książki i nawyków czytelników oraz konsekwentnie budując przywiązanie klienta do marki, a wreszcie monopolizując rynek.
Brad Stone pokazuje Bezosa jako internetowego wizjonera i ekscentryka, którego osobowość i energia determinują wszystko, co dzieje się w firmie i niestrudzenie wiodą go do osiągnięcia życiowego celu: stworzenia internetowego sklepu uniwersalnego, który będzie działał we wszystkich miejscach świata oferujących dostęp do sieci komputerowej, i w którym można będzie kupić każdy istniejący towar.
Sklep, w którym kupisz wszystko, to właściwie wiwisekcja Amazona, świetna okazja do podejrzenia mechanizmów, dzięki którym firma działa tak sprawnie.
Jedno jest pewne, Amazon - największy sklep na świecie - już zmienił sposób, w jaki robimy zakupy przez internet, i w jaki czytamy.
Biografia Jeffa Bezosa zdobyła tytuł biznesowej książki roku 2013, przyznawany przez Financial Times i Goldman Sachs, jeden z największych banków inwestycyjnych na świecie.
Jeff Bezos i era Amazona. Sklep, w którym kupisz wszystko. Brad Stone. Data wydania: 5 marca 2014.