Nowa, ukryta funkcja w kasach Biedronki. Pomoc dla klientów i bat na złodziei?

Łukasz Piątek

Opracowanie Łukasz Piątek

Kasy samoobsługowe w marketach przede wszystkim miały zmniejszyć czas oczekiwania w kolejce, choć w praktyce, podczas korzystania z takiego urządzenia, często niezbędna jest interwencja personelu sklepu. Biedronka postanowiła wyposażyć swoje kasy w nową funkcję, która ma pomóc klientom podczas wyszukiwania i skanowania określonych produktów.

Nowa funkcja w kasach samoobsługowych w Biedronce ma usprawnić proces wybierania odpowiedniego produktu
Nowa funkcja w kasach samoobsługowych w Biedronce ma usprawnić proces wybierania odpowiedniego produktuPiotr KamionkaEast News

Na czym polega nowa, ukryta funkcja w kasach samoobsługowych w Biedronce?

Kasy samoobsługowe w marketach wielkopowierzchniowych są na bieżąco udoskonalane, a wprowadzanie nowych funkcji powinno wpływać na coraz lepszy komfort klientów podczas dokonywania zakupów. Zdarzają się bowiem sytuacje, kiedy klienci podczas skanowania produktów mają duży problem ze znalezieniem w menu urządzenia odpowiedniej pozycji.

Wygląda na to, że sieć sklepów Biedronka dostrzegła ten problem i postanowiła ułatwić swoim klientom szybkie wybranie produktu, znajdującego się na wadze, będącej zintegrowaną częścią kasy samoobsługowej.

Na czym polega nowa, ukryta funkcja w kasach samoobsługowych? Otóż jeśli na wadze kasy samoobsługowej położymy np. banany, specjalny moduł zeskanuje produkt i na podstawie jego koloru, masy i kształtu wyświetli nam krótką listę z najbardziej pasującym towarem do wyboru.

Nowa funkcja zdecydowanie powinna ulepszyć korzystanie z kasy samoobsługowej - zwłaszcza w przypadku kupowania owoców, warzyw i pieczywa, czyli produktów bez kodów kreskowych.

Nowa funkcja w kasach samoobsługowych ma wyeliminować proceder, z którego korzystają nieuczciwi klienci
Nowa funkcja w kasach samoobsługowych ma wyeliminować proceder, z którego korzystają nieuczciwi klienci123RF/PICSEL

Biedronka znalazła sposób na nieuczciwych klientów?

W ostatnich miesiącach głośno zrobiło się o nieuczciwych klientach dokonujących zakupów w m.in. sklepach Biedronki. Na czym polegał niezgodny z prawem proceder? Otóż niektórzy konsumenci kładli na kasie samoobsługowej niewielkich rozmiarów sprzęt elektroniczny o dużej wartości, nie skanowali go, lecz w menu zaznaczali owoce lub warzywa.

Nowa funkcja rozpoznawania produktu po kształcie, kolorze i wadze ma zdecydowanie ukrócić takie nieuczciwe praktyki. Jeśli system wykryje, że zaznaczony w menu towar nie zgadza się z tym, faktycznie umieszczonym na wadze kasy, zostanie ona natychmiast zablokowana, a personel sklepu otrzyma powiadomienie o potrzebie natychmiastowej interwencji.

Zdanowicz pomiędzy wersami. Odc. 73: Dominika WieczorekINTERIA.PL
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas