Z kim rozmawiają zwierzęta w wigilię?
Zgodnie z odwieczną tradycją zwierzęta mówią ludzkim głosem w noc wigilijną. Analitycy z firmy Claritas sprawdzili, z kim będą rozmawiać w tym roku psy i koty.
Na podstawie odpowiedzi Polaków na Ogólnopolski Kwestionariusz Produktów i Usług powstała charakterystyka właścicieli zwierząt.
Jak wyglądają "psie" i "kocie" rodziny w Polsce? Jak wynika z raportu Claritas towarzystwo psów i kotów lubią nie tylko osoby samotne, które stanowią jedynie około 35% właścicieli tych zwierząt. Pozostali psi i koci gospodarze deklarują posiadanie współmałżonka, a aż 60% tych czworonogów może bawić się z dziećmi swoich Państwa.
Co piąte psie i kocie gospodarstwo deklaruje dochód poniżej 800 zł i jedynie co dziesiąty dom, gdzie mieszkają te zwierzęta dysponuje comiesięczną kwotą wyższą niż 3 tys.zł. Czyżby ubodzy mieli więcej serca dla zwierząt? A może bardziej niż inni potrzebują przyjaciół?
Psy i koty są najczęściej przyjaciółmi osób po 40 roku życia. Właściciele zwierząt są zazwyczaj domatorami. W czasie wolnym od pracy - połowa z nich najchętniej rozwiązuje krzyżówki, czyta książki, słucha muzyki, a w ciepłe dni spędza czas na działce, gdzie np. pies może się wybiegać, a kot zapolować na myszy. Telewizja najwyraźniej jest ulubionym medium tych osób, co dziesiąty z nich przesiaduje przed telewizorem ponad 5 godzin dziennie, a co drugi od 2 do 4 godzin. 10% właścicieli psów i kotów deklaruje, że nie czyta gazet, a jeżeli czyta to głównie Gazetę Wyborczą lub Super Express, które być może przynosi mu od progu pies. Według zebranych deklaracji, ponad 50% tych osób nie wyjeżdżała ostatnio na wakacje. Jeżeli już podróżują to raczej w granicach naszego kraju, przypuszczalnie zabierając ze sobą swojego włochatego ulubieńca.
Z czego prawdopodobnie będzie składać się wigilijna wieczerza psów i kotów? Tylko 30% psów i 40% kotów zajada posiłki przygotowane przez swoich gospodarzy. Reszcie pozostaje gotowa karma. Aż 40% lubiących wygodę psich Panów i Pań deklaruje, że kupuje swoim pupilkom karmę Chappi i prawie tyle samo, bo 38% tych osób karmi swoich podopiecznych produktami Pedigree. W przypadku kotów największym powodzeniem cieszy się karma Kitekat (40%) i Whiskas (32%). Połowa właścicieli czworonogów robi zakupy w super- lub hiper- markecie, a jedna trzecia w małym okolicznym sklepiku, do którego można zajść będąc na spacerze z pupilkiem.