Reklama

Pij codziennie, 15 minut przed posiłkiem. Pobudza metabolizm i pomaga zrzucić zbędne kilogramy

Sok z selera to nie tylko wyjątkowo prosty w przygotowaniu, ale też bardzo zdrowy napój, wzmacniający odporność, zmniejszający stres, a nawet ryzyko chorób cywilizacyjnych. Badania wykazały, że z powodzeniem mogą go także stosować osoby na diecie - nie tylko zapobiega zaparciom i odkładaniu się wody w organizmie, ale przyspiesza też przemianę materii i pomaga schudnąć.

Sok z selera naciowego: Na co pomaga?

Sok z selera naciowego ma wiele właściwości zdrowotnych, ale znany jest głównie z tego, że: 

Reklama

  • nawadnia - w 100 gramach selera naciowego jest bowiem nawet 90 gramów wody
  • działa przeciwzapalnie 
  • wzmacnia odporność
  • zmniejsza ryzyko miażdżycy i cukrzycy typu B
  • jest cennym źródłem żelaza, magnezu, cynku, witaminy C i witamin z grupy B oraz flawonoidów
  • zmniejsza stres
  • ma działanie moczopędne 
  • przyspiesza przemianę materii i wspiera przyswajanie składników odżywczych z pożywienia

Sok z selera naciowego na odchudzanie

Badania wykazały, że sok z selera nie tylko przyspiesza przemianę materii i zmniejsza ryzyko rozwoju zaparć, ale dodatkowo stymuluje wydzielanie żółci, wspomaga trawienie tłuszczy i wspiera funkcjonowanie wątroby. Według dietetyków może więc przyspieszyć proces odchudzania. 

Sok z selera jest dobrym źródłem błonnika, który daje szybkie uczucie sytości i pozwala unikać podjadania. Błonnik poprawia dodatkowo mikroflorę jelitową, zmniejsza stężenie cholesterolu we krwi i sprawia, że układ pokarmowy pozostaje w dobrej kondycji. 

Regularne spożywanie soku z selera pobudza metabolizm i pomaga zrzucić zbędne kilogramy, ale tyko w przypadku, gdy stosujemy dobrze zbilansowaną dietę o deficycie kalorycznym.

Sprawdź także: Olej MCT to hit na spalanie tłuszczu. Kuloodporna kawa niszczy też grzyby i bakterie

Sok z selera naciowego na czczo czy na noc?

Przeważająca większość dietetyków zaleca picie soku z selera rano, na czczo, najlepiej 15-30 minut przed pierwszym posiłkiem. Dietetycy zalecają wypicie jednorazowo pół litra soku. Sok najlepiej przygotować bezpośrednio przed spożyciem, ale można przetrzymywać go w lodówce, w szczelnie zamkniętym opakowaniu przez 24 godziny.

Jak zrobić sok z selera?

Sok z selera najlepiej przygotować w wyciskarce wolnoobrotowej, która ogranicza nadmierną eliminację witamin i innych składników odżywczych, ale można użyć do tego także blendera lub sokowirówki. 

Przepis na sok z selera: 

Cztery łodygi rośliny należy pokroić na małe kawałki i przepuścić przez wyciskarkę lub sokowirówkę. Sok ma specyficzny smak, więc warto dodać do niego takie warzywa i owoce jak:

  • cytryna
  • jabłko 
  • marchewka
  • kiwi

Wszystkie te składniki również należy pokroić na mniejsze kawałki i wrzucić do wyciskarki, sokowirówki lub blendera.  Nie musimy obierać warzyw i owoców ze skórki, jeśli wcześniej zalejemy je wodą z octem oraz sodą oczyszczoną - pozwoli ona pozbyć się np. szkodliwych wosków i pestycydów.  Jeśli przygotowany sok jest zbyt gęsty, można rozcieńczyć go wodą. 

Kto nie powinien pić soku z selera?

Seler naciowy jest bogaty w szczawiany, dlatego nie powinny go spożywać osoby cierpiące na zapalenie pęcherza. Napój ten nie jest także zalecany kobietom w ciąży.

Zobacz również: Domowe napoje i syropy na odporność organizmu! 


INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy