Reklama

Reklama

Warto ją jeść

Kasza jaglana to nic innego, jak obłuszczone ziarna prosa, które ludzkość je od tysięcy lat. Jest bardzo łatwo przyswajalna i bardzo pożywna, dlatego stanowi niezbędny element diet osób odchudzających się czy też pacjentów w czasie rekonwalescencji.

Jest określana "królową zbóż", ponieważ obfituje w witaminy z grupy B i zawiera więcej soli mineralnych niż pszenica, jęczmień, czy żyto.

Reklama

Jednym z istotnych składników kaszy jaglanej jest również krzemionka, rzadko występująca w produktach spożywczych, a działająca korzystnie na skórę, zęby i paznokcie.

Najbardziej wartościowym produktem jest oczywiście kasza pełnoziarnista - i taka powinna być wprowadzana do menu małego dziecka.

Dzięki wykorzystaniu ziaren z pełnego przemiału, najcenniejsze związki zawarte w zbożu, między innymi białko, węglowodany, tłuszcze, witaminy oraz sole mineralne (wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas) zostają zachowane i zapewniają niemowlęciu stały dopływ energii - zgodnie z jego potrzebami.

Kasza jaglana naturalnie pozbawiona jest glutenu, jest także lekkostrawna (z uwagi na zawartość błonnika) i bogata w wartości mineralne oraz witaminy, dlatego szczególnie polecana jest właśnie w diecie najmłodszych dzieci.

Ponadto, kasza jaglana, jako jedyna z kasz, jest zasadotwórcza, dzięki czemu nie zakwasza organizmu i pozwala przywrócić optymalne pH. Na tle innych kasz, kasza jaglana wyróżnia się także dużą zawartością żelaza, cynku, miedzi oraz witamin takich jak B1, B2, B6, w jej skład wchodzą cenne pod względem dietetycznym kwasy nienasycone.

To wszystko sprawia, że kasa jaglana nazywana jest królową kasz, a jej wprowadzanie do diety niemowlęcia zaleca się już ok. 4-5. miesiącu życia dziecka.

Kasza jaglana powstaje poprzez obłuszczanie ziaren prosa i jest produktem mało przetworzonym - mówi Katarzyna Barwińska General Manager marki Holle - znanego producenta ekologicznej żywności dla dzieci i niemowląt. 

Dzięki temu ziarna zachowują swoje najlepsze cechy, kasza zaś pod względem pozytywnych wartości odżywczych ustępuje jedynie kaszy gryczanej. Ze względu jednak na swój delikatny smak, zasadotwórczość w procesie trawienia oraz lekkość, jest szczególnie zalecana dla najmłodszych dzieci.

Nie powoduje wzdęć, uczucia ciężkości, powoli uwalnia energię, dobrze walczy także z zaparciami. Można z niej przygotować kleik, dodawać do zupek czy też - po dodaniu np. banana - deserek.

Dowiedz się więcej na temat: kasza jaglana

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje