Reklama

Zajadaj zawsze o poranku. Raz na zawsze pożegnasz wilcze napady głodu

Co jeść na śniadanie, żeby dobrze zacząć dzień i dostarczyć organizmowi pożywne paliwo? Wiele osób zadaje sobie to pytanie, popadając w żywieniową rutynę. Tymczasem pierwszy posiłek dnia można w łatwy sposób urozmaicić, nie poświęcając wiele czasu na jego przygotowanie. W końcu o poranku każda minuta jest ważna. Włącz do diety jogurt grecki, który wzbogaci śniadanie cennymi składnikami.

Jogurt grecki a jogurt naturalny — czym się różnią?

Na pierwszy rzut oka produkty wyglądają podobnie. Powstają wskutek fermentacji mleka krowiego, w czym kluczową rolę pełnią pożyteczne kultury bakterii. W przypadku jogurtu greckiego dochodzi jednak od odcedzania serwatki, dzięki czemu gotowy produkt jest bardziej gęsty i charakteryzuje się cierpkim smakiem.

Specyficzny proces produkcyjny sprawia, że jogurt grecki staje się artykułem o wysokiej wartości odżywczej. W porównaniu do jogurtu naturalnego zawiera więcej białka i zdrowych tłuszczów.

Zobacz: Polacy jedzą te owoce na potęgę, a zimą mogą za to słono zapłacić

Reklama

Jogurt grecki na śniadanie — zajadaj dla smukłej sylwetki

Składnikiem, który często jest wymieniany w kontekście wspomagania odchudzania, jest błonnik pokarmowy. Nie można jednak zapominać o roli białka, którego w jogurcie greckim jest pod dostatkiem.

Uwzględnianie go w diecie pozwala:

  • kontrolować apetyt,
  • przestrzegać pór posiłków oraz wielkości porcji,
  • zapobiegać podjadaniu.

Nie zapominaj o jogurcie greckim, gdy aktywnie uprawiasz sport, co jest ważne nie tylko ze względu na chęć zrzucenia zbędnych kilogramów. Zawarte w nim białko staje się składnikiem budulcowym i naprawczym komórek w organizmie. Sprzyja rozwijaniu masy mięśniowej.

Sprawdź: Dlaczego warto jeść ser feta? Jest źródłem wapnia i białka, to też naturalny probiotyk

Jedz o poranku dla dobra jelit

Rozwijanie i utrzymywanie prawidłowej mikroflory jelitowej jest ważne nie tylko ze względów najbardziej oczywistych, czyli prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego. Jogurt grecki dostarcza ciału dobroczynne probiotyki, które przeciwdziałają zarówno zaparciom, jak i biegunkom. Dbają więc o zachowanie idealnej równowagi układu trawiennego.

Regularne jedzenie jogurtu greckiego pozwala również hamować rozwój szkodliwych patogenów i w sposób kompleksowy wspierać odporność.

Wszechstronne właściwości jogurtu greckiego

Bogaty skład fermentowanego produktu mlecznego sprzyja obniżaniu poziomu cukru we krwi, a co za tym idzie — zapobieganiu cukrzycy typu 2. Zmniejsza również ryzyko rozwijania się chorób sercowo-naczyniowych.

Na tym nie kończą się dobroczynne właściwości jogurtu greckiego. Stanowi skarbnicę wapnia i fosforu, które są niezbędne do budowy mocnych kości i zębów. Zajadaj, by przez długie lata zachować sprawność ciała i bez lęku myśleć o kontrolnych wizytach u dentysty. Jako bardzo dobre źródło selenu nie pozostaje bez pozytywnego wpływu na działanie tarczycy.

Pomysły na śniadanie z jogurtem greckim w roli głównej

Jogurt grecki jest niebywale uniwersalny. Wolisz  śniadania na słodko czy wytrawne? W kontekście wykorzystania produktu nie ma to większego znaczenia, ponieważ sprawdzi się w obu wariantach.

Stanie się uzupełnieniem odżywczej granoli. Nic nie stoi na przeszkodzie, by połączyć w porze śniadania jogurt grecki z płatkami owsianymi, sezonowymi owocami, orzechami i nasionami. Po takim posiłku szybko nie zgłodniejesz.

Stanie się bazą puszystych placuszków lub gofrów, które także można zestawić z owocami — nawet mrożonymi. W wersji na słono jogurt grecki wykorzystaj jako dressing do sałatki ze świeżych warzyw, by już z samego rana zapewnić sobie porcję witamin. Bez żalu usuniesz z jadłospisu śmietanę, która utożsamiana jest ze sporym grzechem dietetycznym.

Polecamy: Smaczny, lekkostrawny i zdrowy. Idealna alternatywa dla popularnych ryb

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: jogurt grecki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy