Reklama

Reklama

79 sposobów na...

Piękne i zadbane ciało w każdym wieku. Specjalny program pielęgnacji dla kobiet.

Wiosna to świetny moment, by zadbać o ciało. Zdążysz bowiem do lata je wygładzić i ujędrnić, by bez skrępowania pokazywać się w sukienkach. Możesz być sexy i nieważne, czy jesteś szczupła, czy puszysta. Uwierz w to!

Pewnie nieraz z podziwem i zazdrością zarazem patrzyłaś na koleżankę o figurze top modelki. Pora z tym skończyć. Przestań porównywać się z kimś innym. Polub siebie taką, jaką jesteś. Nawet gdy twoje ciało nie jest doskonałe, gdy masz nie zawsze płaski brzuszek lub nieco szerokie biodra. Wyglądasz właśnie tak, bo taką stworzyła cię natura. Jesteś niepowtarzalna. Nie zamartwiaj się też, gdy po ciąży nieco się zaokrągliłaś. Zaakceptuj to i pozbądź się wreszcie kompleksów!

Reklama

Spraw, by był to przyjemny rytuał Co to znaczy seksowne ciało? To ciało zadbane! A o to możesz się postarać, wmasowując w skórę wzmacniające balsamy. Wymaga to od od ciebie odrobiny dyscypliny. I pewnie nie zawsze wystarcza ci sił i zapału, by to robić. A jeśli się nie uda, nie miej wyrzutów sumienia. Dbanie o ciało powinno być dopieszczaniem siebie, chwilą relaksu. Gdy będziesz odprężona, skóra lepiej wchłonie odżywcze substancje z preparatów, a efekty ich działania będą lepsze.

Czas może działać na twoją korzyść Z gładką i dobrze nawilżoną skórą możesz zachwycać atrakcyjnym wyglądem w każdym wieku. Na następnym stronach dowiesz się, jak to osiągnąć mimo upływu czasu. Znajdziesz też idealnie dobrane do wieku zabiegi, kosmetyki, ćwiczenia oraz dietę.

25+ Nawilżaj skórę każdego dnia

Twoimi atutami są młodzieńcze ciało i mocna, jędrna skóra. Dbaj o nią, by nie straciła wilgoci. Oto dobre nawyki pielęgnacyjne.

Cieszysz się młodością! Masz skórę ładnie napiętą, elastyczną i zaróżowioną, gdyż jest doskonale odżywiona. Ciało bez zarzutu - jędrny biust, sprężysty jak struna brzuch i kształtne pośladki. Nawet jeśli uważasz, że tu i ówdzie jest za dużo ciała, to wyolbrzymiasz problem. A gdy uchwycisz na udzie fałd skóry palcami i zauważysz drobne nierówności - możesz się ich pozbyć i szybko zapomnieć o cellulicie. Poznaj więc dobre przyzwyczajenia, by umiejętnie dbać o ciało. Codziennie korzystaj z prysznica - dzięki temu nie wysuszysz skóry. Każdy zabieg zakończ krótkim, zimnym tuszem - to ujędrnia. Jeśli preferujesz kąpiel w wannie, temperatura wody nie może być wyższa niż 37stopniC, a czas kąpieli dłuższy niż 5-10 minut. Wsyp do wody garść soli kąpielowej lub kuchennej. Zawarte w niej minerały poprawią ukrwienie i wzmocnią skórę. 2-3 razy w tygodniu myj ciało żelem peelingującym (np. Slim Line, Flos-Lek, ok. 20 zł). Preparat nanieś na wilgotną skórę, masuj ciało kolistymi ruchami od dołu do góry, potem spłucz letnią wodą. Możesz też do zabiegu użyć drobnoziarnistej soli morskiej. Zwilżoną rękawicę lub gąbkę maczaj w soli i nacieraj nią ciało, by się mocno zaróżowiło. Spłucz zimną wodą.

Stosuj balsam razem z masażem

Wklepuj preparat codziennie po kąpieli w osuszoną skórę. Dobierz go do jej potrzeb. Jeśli jest normalna i tłusta, najlepszy będzie lotion o konsystencji mleczka, a gdy sucha - oliwka z witaminami. Wmasowywanie kosmetyku połącz z masażem. Najpierw zataczaj małe kółeczka na nogach - od kolan w górę, potem wymasuj pośladki i uda. Możesz je mocniej uciskać, szczypać. Następnie nacieraj i szczyp brzuch, ramiona. Wzmacniająco na skórę działa szczypanie palcem wskazującym i kciukiem - lekko ściskaj i puszczaj. Natomiast piersi masuj koliście, omijając brodawki.

Zapobiegaj rozstępom Najbardziej narażone na nie są osoby do 35. roku życia, gwałtownie tyjące lub w ciąży (skłonność do rozstępów jest dziedziczna).

Dochodzi wtedy do mikrorozerwania włókien pod skórą z powodu zbyt silnego rozciągania, np. na brzuchu, udach albo piersiach. Najpierw widoczne są małe, czerwono-fioletowe smugi, z czasem zmieniają one kolor na srebrzysto-biały. Gdy się już pojawiły, trudno je usunąć. Jeśli przybierasz na wadze, wcieraj w zagrożo-ne partie preparat przeciw rozstępom A gdy uda zaczyna atakować cellulit, zastosuj kurację (3-6 tygodni) intensywnie działającym kosmetykiem antycellulitowym.

Wzmacniaj mięśnie ćwiczeniami Przeznacz codziennie na gimnastykę, np. ćwiczenia rozciągające, 15 minut. A na swój ulubiony sport zaplanuj 30-40 minut dwa razy w tygodniu. Możesz jeździć na rolkach, rowerze, biegać czy pływać. Taki przyjemny trening świetnie rzeźbi mięśnie ud, pośladków i brzucha. Natomiast pływanie wspaniale ujędrnia biust.

Kosmetyki dla ciebie Body anti-cellulite intense: intensywny krem antycellulitisowy, Lirene, 28,90 zł; Body Expert: peeling do ciała myjąco-wygładzający pod prysznic, Miraculum, 10 zł; Oliwka do masażu: witaminowa, Ziaja, 13,60 zł; Lotion Go fresh: balsam o przedłużonym działaniu, Dove, 14 zł; Slim Body: serum wygładzające przeciw rozstępom, Kolastyna, 13,50 zł.

Twoja idealna dieta Powinnaś jadać co najmniej 3-4 posiłki w ciągu dnia, najlepiej zawsze o tej samej porze. Dzięki temu przyzwyczaisz żołądek do regularnej pracy i nie będziesz odczuwała silnych ataków głodu, zgubnych dla figury. Najważniejsze jest śniadanie, dlatego nie opuszczaj go. Przygotuj sobie własne muesli, czyli mieszankę różnych płatków zbożowych. Dodaj posiekane orzechy, np. laskowe, i suszone śliwki. Do pracy zabierz kanapkę z pieczywa pełnoziarnistego, np. z tuńczykiem i warzywami. Zrezygnuj z białych bułeczek. Na obiad i kolacje wybieraj chude mięso i ryby, doprawiane świeżymi ziołami oraz razowe makarony i brązowy ryż. Najwięcej miejsca na talerzu powinny zabierać zawsze warzywa. Na przekąskę między posiłkami zjedz jabłko, jogurt lub garść pestek słonecznika.

35+ Ujędrniaj ciało i zapobiegaj cellulitowi

Wklepuj odżywcze preparaty i wzmacniaj skórę. Przygotuj się na atak cellulitu. Naprawdę możesz sobie z nim poradzić.

Po trzydziestce twoja skóra jest nadal elastyczna, choć nieco osłabiona. Ale niestety, właśnie teraz najbardziej zagraża jej cellulit. Dlaczego? Bo jesteś bardzo zapracowana i nie wystarcza ci czasu prawie na nic. Na dodatek najczęściej prowadzisz siedzący tryb życia. To sprawia, że krążenie jest zaburzone, więc w tkankach pod skórą gromadzą się płyny i toksyny. Sprzyjają temu również stres, nadwaga, picie dużej ilości kawy, nieregularne i kaloryczne posiłki oraz podjadanie słodyczy. A jeśli zostałaś mamą, w twoim organizmie trwa burza hormonalna i czujesz się ociężała. To wszystko wpływa na tworzenie się pomarańczowej skórki na udach i pośladkach. Ale powód może być też inny - takie masz geny. Na szczęście, jeśli zaczniesz stosować preparaty ujędrniające i przeciw cellulitowi, możesz przywrócić skórze gładkość.

Zwykły balsam do ciała zmień na taki, który nawilża i ujędrnia. Tego typu preparaty znajdziesz w liniach wyszczuplających do ciała. Zawierają one wyciągi z roślin, np. z korzenia tarczycy bajkalskiej, alg czy przywrotnika, które ujędrniają skórę. Kosmetyk stosuj rano, natomiast wieczorem wmasuj w ciało, zwłaszcza w partie podatne na występowanie pomarańczowej skórki (uda, biodra, pośladki, brzuch), silnie działający preparat antycellulitowy lub tzw. serum. Mają one w składzie kompleks różnych substancji (m.in wyciąg z pieprzu, kwas linolowy CLA, L-karnitynę), które usprawniają mikrocyrkulację i przyspieszają usuwanie toksyn oraz tłuszczu z komórek, a także witaminy A i E, dbające o sprężystość skóry.

Działanie preparatów wzmocni kolisty masaż, wykonany specjalnym przyrządem z gumowymi wypustkami lub kulkami (kupisz je w drogerii, ok. 30 zł). Niektóre firmy proponują żele antycellulitowe w roll-onie z wypustkami do masowania ciała (np. Nivea, Garnier, L'Oréal Paris). Zrezygnuj z przyrządu, jeśli masz kruche naczynka krwionośne, bo na ciele utworzą się siniaki. Preparaty antycellulitowe i wyszczuplające nie działają odchudzająco. Mogą jedynie wygładzić skórę, czyli pozbawić ją nierówności.

Co prawda, po 2-3 tygodniach stosowania dwa razy dziennie, np. udo będzie w obwodzie mniejsze o 1-3 cm. Ale taki efekt uzyskasz dzięki pozbyciu się "górek" i ujędrnieniu skóry.

Postaw na ruch i ćwiczenia Skutecznym sposobem na utrzymanie ciała w dobrej formie, a przede wszystkim na usprawnienie zaburzonego krążenia i przemiany materii, jest ruch. Pomoże też, jeśli przeszkadza ci zbyt wypukły brzuszek i nie jesteś zadowolona ze swojej pupy. Najlepsze dla ciebie będą ćwiczenia aerobowe, bieganie, szybki, energiczny marsz. Ale godne polecenia są też treningi grupowe w klubach fitness, np. aerobik, TBC. Wykonywane w szybkim tempie, usprawniają cyrkulację limfy i przyspieszają spalanie tłuszczu. Możesz tam wybrać się z koleżanką, co dodatkowo zmobilizuje cię do wytrwałości. Jednorazowy zryw bowiem nic nie da - powinnaś gimnastykować się regularnie, co najmniej dwa razy w tygodniu. Jeśli nie przepadasz za takim sportem, wybierz aqua aerobic albo jogę czy pilates.

Te ćwiczenia możesz wykonywać sama w domu. Są to popularne wymachy nogami, gdy leżysz na plecach na podłodze, m.in. rowerek, nożyce, unoszenie prostych nóg w górę, skłony tułowia do przodu, czyli tzw. brzuszki. Ćwiczenia te dodają sprężystości mięśniom brzucha, pośladków i ud oraz ładnie je modelują. Pamiętaj, by podczas gimnastyki twoje ruchy były płynne i byś nie wstrzymywała oddechu. Wykonuj po 10-15 powtórzeń każdego ćwiczenia. Na ten trening przeznacz ok. 30 minut. Wtedy osiągniesz najlepsze efekty.

Skup się na biuście W tym wieku, zwłaszcza po ciąży, twoje piersi mogą stracić jędrność. A jeśli przesadzasz z opalaniem się topless (np. w solarium), palisz papierosy i często zarywasz noce, skóra na dekolcie zacznie wiotczeć, gdyż w tym miejscu jest najcieńsza. Dlatego rano i wieczorej hartuj ją ciepło-zimnym prysznicem. Silny strumień wody kieruj na pierś i polewaj ją, okrążając wokół (omijaj brodawki) przez pół minuty ciepłym tuszem, przez pół minuty zimnym. Potem tak samo wymasuj drugą pierś, powtórz to 6 razy. Możesz też nacierać biust kostkami lodu przez 2-3 minuty. Po masażu wklep w nie i dekolt specjalny krem do biustu lub serum ujędrniające. Kurację preparatem stosuj przez co najmniej 3 tygodnie. Możesz też na te partie nakładać regenerującą maskę z ekstraktem z echinacei i fitoestrogenami, które poprawiają jędrność. Posmaruj piersi i dekolt preparatem, a potem przykryj je folią i ręcznikiem. Rozgrzejesz naskórek, który szybciej wchłonie "naprawcze" składniki. Po 30 minutach zetrzyj maskę chusteczką higieniczną. Taki kompres powtarzaj dwa razy w tygodniu do uzyskania poprawy wyglądu skóry. Możesz wypróbować też sposób Amerykanek - nacierać piersi plasterkami cytryny lub octem winnym raz w tygodniu.

Kosmetyki dla ciebie: Spa Vegetal Mieux-Etre du Corps: mleczko nawilżające "2 w1" pielęgnacja wyszczuplająca, Yves Rocher, 68 zł; Beauty Bust: ujędrniające serum do dekoltu i biustu, Oriflame, 34,90 zł; Body Art: aksamitna maska do ciała, Dr Irena Eris, 65 zł; Trilaser Korektor cellulitu: balsam antycellulitowy, Avon, 79,90 zł; Cellu reserve Elancyl: serum antycellulitowe Galenic, 114 zł.

Twoja idealna dieta W twojej diecie nie powinno zabraknąć przede wszystkim warzyw i owoców, które zawierają dużo potasu. Sprzyja on usuwaniu nadmiaru wody z organizmu. Włącz więc do swojego menu cytrusy, banany i pomidory. Możesz przygotowywać z nich koktajle lub sałatki. Także ziemniaki gotowane w mundurkach, posypane aromatycznymi ziołami i polane chudym jogurtem to znakomity posiłek, bogaty w potas. Staraj się też unikać soli. Zamiast niej stosuj zioła, które nadają potrawom wyrazisty smak i ułatwiają trawienie. W kuchni miej zawsze pod ręką majeranek, kolendrę, estragon i bazylię. Zrezygnuj za to z przypraw typu jarzynka - zawierają dużo soli i glutaminianu sodu, który sprzyja zatrzymywaniu wody. Także cukier nie należy do twoich sprzymierzeńców. Czekoladę i ciasteczka zamień na pistacje i migdały, zawierające magnez, który koi nerwy. Apetyt na słodycze możesz zaspo-koić np. odtłuszczonym jogurtem owocowym. Źródłem cukru są też gazowane napoje i sztucznie dosładzane soki owocowe. Zastąp je więc sokami warzywnymi oraz zieloną, białą lub czerwoną herbatą.

45+ Regeneruj skórę i zapobiegaj jej wiotczeniu

Twoje ciało po 40. urodzinach potrzebuje mocnego wsparcia. Podaruj mu intensywnie nawilżające oraz odżywcze preparaty.

Jesteś radosna, pełna energii i chcesz nadal atrakcyjnie wyglądać. Niestety, zmniejszona produkcja estrogenów i zmiany hormonalne, które zachodzą w twoim organizmie, coraz bardziej dają się skórze we znaki. Staje się cieńsza, traci jędrność. Produkuje mniej kolagenu i elastyny - białek odpowiedzialnych za jej sprężystość. Po 45. roku życia wolniej przebiega odnowa naskórka. Potrzebuje on - zamiast 28 - aż 40 dni na regenerację zewnętrznej warstwy. Ochronna bariera hydrolipidowa nie chroni skóry przed utratą wilgoci, gdyż wytwarza o 30 procent mniej tłuszczu. Jest ona wyjątkowo podatna na wysuszenie i zwiotczenie. Poza tym, w tym wieku coraz bardziej przybierasz na wadze - jest to naturalne, ponieważ spowalnia się przemiana materii. Ma to swoje zalety, bo... możesz np. miseczkę B biustonosza zamienić na C lub D. Jednak specjalną uwagę poświęć brzuchowi i pośladkom. Bo na brzuchu - oprócz wypukłości - mogą pojawić się nowe fałdki tłuszczu. Nie dopuść, by obwisły. Podobnie pośladki mają skłonność do opadania. Oto twoja pielęgnacyjna strategia.

Wygładzaj i ujędrniaj ciało balsamem Codziennie, tuż po kąpieli, wmasuj w ciało nawilżający balsam, najlepiej taki, który zawiera mocznik (np. Xerialine, Laboratorium SVR, ok. 57 zł). Substancja ta intensywnie nawilża skórę i jednocześnie dba o jej prawidłowe złuszczanie. Ponadto twój balsam powinien być wzbogacony o natłuszczające olejki z kiełków pszenicy, z rokitnika, jojoby, które wspomagają osłabioną warstwę hydrolipidową naskórka. Balsam intensywnie nawilżający dobrze jest stosować na przemian z ujędrniającym koenzymem Q10 (np. Active body, Kolastyna, ok. 12 zł), który poprawia dotlenienie komórek, odżywia i regeneruje naskórek. Sprawdzą się też balsamy, które mają w składzie lipidy, wyciąg z pestek winogron, witaminę E. Zwalcza ona wolne rodniki, przyspieszające starzenie się skóry. Oprócz balsamu po kąpieli, używaj też preparatów antycellulitowych lub tzw. modelująco-wyszczuplających sylwetkę. Cellulit może zaatakować nie tylko uda czy pośladki, ale także brzuch i ramiona. A jeśli już go masz, to jest to tzw. postać tłuszczowa.

Używaj silnych preparatów antycellulitowych, które walczą z pomarańczową skórką, komórkami tłuszczowymi i zarazem ujędrniają ciało (np. Superaktywne Multiserum Noblesse Body, Dermika, ok. 94 zł). Kosmetyki te zawierają m.in. aktywną kofeinę, wyciąg z alg, dzięki czemu pobudzają mikrokrążenie oraz zmniejszają ilość komórek tłuszczowych. Mleczka i żele tego typu wzbogacone są też np. w glaucynę, ekstrakt z pszenicy, usuwający nierówności. Preparat stosuj raz dziennie, najlepiej wieczorem, na partie ciała dotknięte lub zagrożone pomarańczową skórką.

Wspieraj kosmetyk masażem limfatycznym Antycellulitowy preparat szybciej podziała, jeśli zrobisz masaż. Oto skuteczny zabieg, który został opracowany przez naukowców Vichy. Zanim wetrzesz krem w pośladki i uda, ściśnij nogi powyżej kolana, by pobudzić krążenie. Potem przesuwaj dłonie w kierunku bioder. Powtórz to 5 razy. Następnie obejmij nogę obiema dłońmi, łącząc kciuki powyżej kolana, i przesuwaj je na zewnątrz, w środkowej i górnej części uda. Wykonaj to 5 razy. Dzięki temu zmniejszysz zatrzymywanie wody w tkankach. Na koniec, by uaktywnić drenaż komórek, czyli usuwanie z nich toksyn, masuj przez 1-2 minuty całe udo okrężnymi ruchami. Tak samo masuj również drugie udo. Potem poszczyp przez 1-2 minuty pośladki, żeby się delikatnie zaróżowiły. Ale uwaga! Nie rób tego zbyt mocno, bo na ciele mogą utworzyć się siniaki.

Stosuj peeling i mikrodermabrazję Raz lub dwa razy w tygodniu podczas kąpieli wygładź ciało peelingiem cukrowym, (np. Magic Spa Wanilia i Pomarańcza, Farmona, ok. 25 zł), który usunie zrogowaciały naskórek, nie podrażniając skóry. Kosmetyk ma postać tłustego olejku z dodatkiem drobnych kryształków cukru. Stosuj go na wilgotną i czystą skórę. Masuj nim ciało kolistymi ruchami, zaczynając od łydek, poprzez uda, pośladki i brzuch, aż do ramion. Po czym spłucz preparat chłodną wodą. Możesz też skorzystać z silniej działającej mikrodermabrazji do ciała. Preparat aplikuje się tak samo jak peeling. Jest tak łagodny, że nadaje się do mocno wysuszonej i wrażliwej skóry.

Odmładzaj skórę maskami i kompresami Sięgnij po gotowe maski do ciała. Zwiotczałą skórę wygładzi bogata w minerały maska z glinką zieloną, morskim błotem, torfem czy borowiną (np. Dermaglin, Noviderm, Tołpa, ok. 10-20 zł). Dosyć grubą warstwę preparatu rozprowadź na ciele, owiń je folią lub elastycznym bandażem i otul się ręcznikiem frotté. Spłucz po 30 minutach letnim prysznicem, a potem chłodnym. Okład rozgrzewa skórę i przyspiesza krążenie, dzięki czemu odżywcze minerały i witaminy zawarte w masce przenikają w głąb skóry i tam "rozprawiają się" z toksynami, przyspieszając ich usuwanie. Kurację stosuj raz w tygodniu przez 3 miesiące.

Modeluj brzuch i pośladki Im więcej fałdek przybywa na brzuchu, tym bardziej zaczyna nieładnie zwisać. Pośladki też zaczynają tracić kształt jędrnego jabłka. Możesz temu skutecznie przeciwdziałać, wcierając w te miejsca żel modelujący (np. Sculpt up, L'Oreal Paris, ok. 36 zł). Taki preparat ma najczęściej w składzie m.in. wyciąg z ananasa, ekstrakt kawy lub cynamonu, czyli składniki pobudzające spalanie tłuszczu. Te wysoko wyspecjalizowane preparaty pokrywają ciało niewidzialną, napinającą siateczką, która jakby "podtrzymuje" skórę.

W żadnym wypadku nie zapominaj o ruchu. Wykonuj ćwiczenia, które robiłaś po trzydziestce, na te same partie ciała, przez 30 minut dwa, trzy razy w tygodniu. Ale bardziej skup się na gimnastyce rozciągającej ciało.

Twoja idealna dieta Przewód pokarmowy będzie sprawniej pracował, jeśli w codziennej diecie zwiększysz ilość błonnika. Znajdziesz go w ziarnach zbóż oraz w owocach i warzywach. Te produkty powinny stanowić podstawę twojej antycellulitowej diety. Zjadaj 5 porcji warzyw (surowych lub gotowanych) dziennie. Jedna - o wielkości piłeczki tenisowej. Oprócz tego dwie porcje owoców (np. jabłko i filiżankę malin). Zrezygnuj z czerwonego mięsa na korzyść chudego drobiu, a najlepiej jedz tłuste ryby morskie. Unikaj produktów pozbawionych witamin i składników odżywczych. Dostarczają jedynie "pustych kalorii", a należą do nich: cukier, napoje typu cola, piwo i mocny alkohol. Ale do kolacji możesz wypić lampkę czerwonego wina.

Zabiegi w gabinecie Jeśli twoje ciało jest mocno "pofałdowane", sporo na nim górek i zagłębień, pomogą ci profesjonalne kuracje u kosmetyczki.

Mint Slim: drenaż limfatyczny za pomocą aparatu do elektrostymulacji, połączony z chłodzącym balsamem i maską antycellulitową. Seans trwa ok. 60 minut. Efekt: nawilżona i gładka skóra, wyraźne zmniejszenie cellulitu. Zaleca się serię 5-6 zabiegów, kosztuje 275 zł. Wykonują go Instytuty Dr Irena Eris.

Body wrap: polega na rozsmarowaniu na skórze preparatu z algami i owinięciu ciała folią oraz kocem zwykłym lub elektrycznym. Zabieg zmniejsza obrzęki i poprawia metabolizm. Jeden seans kosztuje 100-250 zł. Najlepsze efekty przyniesie seria 10 zabiegów. Wykonują go gabinety

w ośrodkach spa.

Masaż klasyczny: wykonywany rękami masażysty pobudza krążenie, usuwa zastoje limfy i produkty przemiany materii. Jeden kosztuje 50-100 zł.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje