Reklama

Reklama

Dieta kopenhaska - zalety i wady

Dieta kopenhaska jest jedną z najbardziej popularnych diet odchudzających. Często sięgają po nią osoby zdesperowane, nastawione na bardzo szybki efekt, wychodząc z założenia: przemęczę się trzynaście dni i będzie z głowy. Czy aby na pewno?

Na czym polega dieta kopenhaska? Dietę stosuje się przez trzynaście dni według ściśle wytyczonego planu. Menu powtarza się co siedem dni, czyli pierwszego i ósmego, drugiego i dziewiątego, trzeciego i dziesiątego dnia, itp. spożywamy takie same posiłki. Jadłospis bazuje głównie na kawie, jajkach, befsztykach, grillowanym mięsie i niewielkim dodatku warzyw (np. gotowany szpinak, sałata z olejem), owoców, chudych produktów mlecznych. Najtrudniej przetrwać 7 dzień diety, w którym można spożyć tylko kawałek grillowanego mięsa na obiad.Twórcy diety twierdzą że po zastosowaniu diety kopenhaskiej przemiana materii jest pobudzona na tyle, że efekt spadku masy ciała uda się utrzymać przez dwa lata. Po tym okresie znów dozwolone jest powtórzenie diety.

Reklama


Zalety diety kopenhaskiej

Przy diecie kopenhaskiej trudno mówić o dobrych jej stronach. Osoby, które stosowały kiedyś ten trzynastodniowy program mówią, że zaletą jest krótki czas trwania reżimu i względna prostość zasad. Jednak jej efekty nie utrzymają się długo, a skutków negatywnych jest znacznie więcej niż zalet.

Wady

Dieta kopenhaska jest ekstremalnie restrykcyjną dietą. Średnie spożycie kalorii w ciągu tych trzynastu dni nie przekracza 800 kcal na dzień. Nie mówiąc już o 7 dniu, w którym spożywamy tylko kawałek grillowanego mięsa czyli jakieś 300- 400 kcal. Dla porównania nasze przeciętne zapotrzebowanie energetyczne to ok. 2000 kcal. Organizm przy takich ograniczeniach nie pozbywa się tkanki tłuszczowej.

Spektakularny spadek masy ciała, którego doświadczamy stosując się do zasad diety, to głównie ubytek wody oraz masy mięśniowej. Efekt jest taki, że po zakończeniu diety kończymy z jeszcze niższą przemianą materii niż zaczynaliśmy, czyli tym łatwiej nam przytyć. Jest to spowodowane utratą tkanki mięśniowej, która odpowiada za wysoki metabolizm.

Poza restrykcyjnością diety do minusów diety zaliczyć możemy brak kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych chociażby w jedzeniu śniadań. Jedną z głównych propozycji na ten posiłek jest po prostu kawa z cukrem. Dla osób, które chcą na stałe zgubić zbędne kilogramy bardzo ważne jest wypracowanie regularnego systemu odżywiania począwszy od śniadania. Tym czasem pijąc kawę na czczo skutecznie tłumimy apetyt na kilka godzin.

Kolejną wadą diety jest brak odpowiedniej ilości produktów zbożowych poprawiających pracę mózgu, odpowiadających za prawidłowe funkcjonowanie jelit i wypróżnienie oraz produktów mlecznych dostarczających wapń, równoważących kwasotwórcze właściwości mięsa. Skutkiem braku tych produktów może być ogólne osłabienie koncentracji, bóle i zawroty głowy, zaparcia.


Dowiedz się więcej na temat: diety | zdrowie | odchudzanie

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje