Reklama

Reklama

Dieta pięciu czynników

Gwiazdy Hollywood zachwyciły się nową dietą. Opracowany przez Harleya Pasternaka program 5. czynników to połączenie diety i ćwiczeń.

Cały system Pasternaka opiera się na piątce - przez 5 tygodni należy jeść 5 posiłków dziennie skomponowanych z 5. składników. Piątego dnia jesz to, na co masz ochotę. Ćwiczenia tylko 5 razy po 25 minut. Dieta podobno potrafi zdziałać cuda.

Dieta dla leniwych
Główną zaletą nowej diety jest brak restrykcyjnych norm - maleńkie porcje, tylko warzywa, katusze na siłowni. Nic z tych rzeczy - ma być łatwo i przyjemnie a rezultaty widoczne już po krótkim czasie i bez efektu jo-jo.

Reklama

Program Pasternaka ma nauczyć przede wszystkim zdrowego stylu odżywiania i prawidłowego komponowanie posiłków. 5 tygodni trwania diety to czas na przyswojenie nowych nawyków żywieniowych. Zazwyczaj po zakończeniu diety "rzucamy" się na produkty wcześniej zabronione i w ten sposób fundujemy sobie efekt jo-jo. W programie 5. czynników wszystkie pokarmy są dozwolone a sama dieta ma nauczyć odpowiedniego komponowania produktów i wpoić właściwe zasady żywienia, które z czasem mają się stać nawykiem.

Jeść i nie tyć

Dieta Pasternaka nie polega na ograniczaniu jedzenia lub zmniejszaniu porcji. Dziennie powinnaś dostarczyć organizmowi ok. 1400 kcal, na które złożą się trzy posiłki główne i dwie przekąski.

Najważniejszy posiłek to oczywiście... śniadanie. Z badań wynika, że problemy z wagą mają najczęściej osoby, które nie jedzą śniadań. Rano dostarczasz organizmowi "paliwo" na cały dzień - na stole powinny się więc znaleźć węglowodany i witaminy - musli, jogurt, pieczywo, ryba, mięso lub jajko.

Obiad powinien łączyć węglowodany z białkiem - taki zestaw zapewnia uczucie sytości na długo. Wybieraj makaron al dente, kasze lub ryż połączone z mięsem lub rybą i oczywiście dużą porcją warzyw - najlepiej surowych.

Na kolację najlepiej wybierać produkty białkowe i warzywa. Po godzinie 15 powinnyśmy zwracać większa uwagę na to, co znajduje się na talerzu.

Pomiędzy głównymi posiłkami masz prawo do dwóch lekkich przekąsek - wybierz owoce, serek, jogurt lub koktajl owocowy.

Jeśli dopadnie cię głód późnym wieczorem, najlepiej pokonać go porcją sałatki.

Raz w tygodniu możesz sobie pozwolić na odstępstwo od diety, czyli, tzw. dzień jokera. Możesz wówczas jeść to, na co masz ochotę. Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzać z obżarstwem - jeśli masz ochotę na ciastko - zjedz jedno, nie cztery.

Ruszaj się

Żadna dieta nie przyniesie efektów, jeśli nie jest połączona z wysiłkiem fizycznym. Harley Pasternak uważa, że połowa sukcesu to dieta ale druga połowa to fitness. Proponowane przez Pasternaka ćwiczenia w niczym jednak nie przypominają morderczego treningu. To dwudziestopięciominutowy trening składający się z 5. faz. W każdym tygodniu powinnaś mieć pięć dni treningowych, każdego dnia należy wykonać cztery różne ćwiczenia na inne partie ciała.

Fankami diety Pasternaka są już Eva Mendes, Jessica Simpson, Milla Jovovich czy Vanessa Williams. Sam Pasternak kusi utratą 7 kilogramów w czasie 5 tygodni. Oczywiście bez efektu jo-jo.

Oprac. AP na podstawie "Shape"

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje