Reklama

Reklama

Komosa ryżowa w świątecznym menu

Bożonarodzeniowe stoły będą się, jak co roku, uginały od nadmiaru tradycyjnych potraw. Większości z nas trudno wyobrazić sobie święta bez karpia, pierogów i wielu innych dań, które serwowały nasze babki i prababki.

Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by do świątecznego jadłospisu wprowadzać również inne, lżejsze potrawy na przykład na bazie komosy ryżowej. Nasze brzuchy będą przeciążone. Potrawy mączne, mięsa i ciasta to wymagający zestaw dla układu trawiennego. Trzustka, wątroba i cały przewód pokarmowy zamiast świętować, pracują w pocie czoła. Warto dać im odrobinę oddechu i zaplanować również lekkostrawny posiłek.

Reklama

Bezpieczeństwo 

Wdzięczmy i nienachalnym w smaku produktem jest komosa ryżowa (quinoa). Często gości na stołach wegetarian, bo jest źródłem pełnowartościowego białka. Ale to nie jedyny jej atut: zawiera zdrowe kwasy tłuszczowe oraz bogatą ofertę witamin i minerałów, stąd warto byśmy wszyscy częściej z niej korzystali. Łatwo komponuje się zarówno ze słodkimi, jak i wytrawnymi dodatkami, dlatego bez problemu wprowadzimy ją do menu najmłodszych. Nie zawiera glutenu i nie uczula.

Ochrona zdrowia

Bogactwo składników odżywczych sprawia, że guinoa wykazuje działanie przeciwalergiczne, przeciwzapalne, przeciwwirusowe i przeciwgrzybiczne. Stymuluje też nasz system immunologiczny do wytężonej pracy, więc jest dobrym wsparciem dla organizmu zwłaszcza w sezonie infekcyjnym. Z uwagi na dużą zawartość flawonoidów komosa ryżowa ma właściwości antyoksydacyjne: nie tylko spowalnia proces starzenia komórek, ale jest doskonałą profilaktyką chorób cywilizacyjnych, w tym nowotworowych. Dzięki zawartości cennych dla zdrowia tłuszczów nienasyconych, głównie kwasu linolenowego, linolowego i oleinowego, komosa ma zdolność obniżania poziomu cholesterolu, redukcję ryzyka rozwoju miażdżycy i innych chorób układu krążenia.

Dowiedz się więcej na temat: komosa ryżowa

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje