Reklama

Reklama

Pięć mniejszych posiłków powinny jeść kobiety, cztery większe mężczyźni

Kobiety powinny jeść więcej owoców, a mężczyźni pić sok pomidorowy - radzi dietetyk. "Mężczyźni mają potrzebę zjedzenia czegoś konkretnego" - mówi Magdalena Makarowska i dodaje, że jogurty "tylko dla pań" albo "tylko dla mężczyzn" to wymysł producentów.

Na jakie składniki i produkty w swojej diecie powinni zwrócić uwagę mężczyźni, a na jakie kobiety? - Mężczyźni powinni starać się jeść regularnie około czterech razy dziennie, unikać produktów wysoko przetworzonych i słonych, konserwowanych oraz alkoholu. Kobiety mogą jeść więcej owoców, które niwelują obrzęki - ananas, kiwi, grapefruit oraz więcej warzyw i lekkich posiłków, pozbawionych nadmiaru soli" - mówi dietetyk Magdalena Makarowska, autorka wielu książek m.in. poradnika "Jak odchudzić swojego mężczyznę samej tracąc przy tym parę kilogramów".

Reklama

- W diecie mężczyzny, z racji często zwiększonego wysiłku fizycznego, jest większe zapotrzebowanie na białko. Ponadto jest lepsze spalanie, ponieważ mężczyźni mają więcej mięśni niż kobiety, a mięśnie intensywnie spalają tłuszcz, ale potrzebują do tego większej ilości białka w diecie. Organizm mężczyzny z reguły nie zatrzymuje i nie gromadzi wody, tylko tkankę tłuszczową, dlatego w diecie mężczyzn dominuje jednak mięso, ryby, nabiał - i to im służy. Ponadto panowie jedzą rzadziej, dlatego nie muszą spożywać pięciu, ale cztery posiłki tylko odpowiednio skomponowane. Oczywiście dieta musi być bogata w warzywa, trochę w owoce, choć bardziej zachęcam do soków pomidorowych. Kobiety mogą sobie często pozwolić na pięć mniejszych posiłków, są one często potrzebne, w diecie kobiet może być więcej owoców, zup, sałatek, owsianek. Mężczyźni mają jednak potrzebę zjedzenia czegoś konkretnego.

W sklepach dostępne są jogurty dedykowane specjalnie paniom albo specjalnie mężczyznom. Jak się okazuje płeć nie ma tu tak na prawdę znaczenia. - Niestety najczęściej jest to tylko reklama wymyślona przez producenta, często takie produkty są nafaszerowane cukrem i zagęszczaczami. W zasadzie nie ma znaczenia, czy taki produkt zje kobieta czy mężczyzna. Jednak mężczyźnie łatwiej jest zjeść gotowy jogurt z dodatkiem zbóż niż zrobić sobie mieszankę samodzielnie i chyba na tym to tylko polega - na wygodzie. Zwracajmy jednak uwagę nie na reklamę, ale na skład produktów - im więcej konserwantów, tym gorzej dla kobiety i mężczyzny - tłumaczy dietetyk.

Taka sama dieta odchudzająca stosowana przez kobietę i przez mężczyznę może przynieść różne efekty, ale bynajmniej nie jest to związane z płcią. - W ogóle każda osoba to indywidualna jednostka. Z każdym pracuje się inaczej. Są jednak pewne podobieństwa. Mężczyźni chudną łatwiej, nie mają problemów hormonalnych. Z paniami często musimy wprowadzać indywidualne zasady, ale ogólny schemat działa na wszystkich. Tajemnica tkwi w prawidłowym dobieraniu produktów, spożywaniu ich w odpowiednich porach dnia oraz na jedzeniu dobrych jakościowo produktów, a nie 'gotowców' - sklepowych wędlin, byle jakiego chleba i słodkich napojów itp. - informuje Makarowska.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje