Reklama

Reklama

Płatki owsiane: nr 1 w zimowym menu

Nie ma lepszego śniadania o tej porze roku, niż owsianka! Sprawdź, co mogą zdziałać te niepozorne zbożowe „drobiny”.

Pobudzą do pracy układ odpornościowy

Reklama

To zasługa cynku - płatki owsiane zawierają go więcej, niż np. polędwica, jajka czy ryż, tj. 3 mg w 100 g (niecała szklanka). Pierwiastek reguluje działanie układu odpornościowego i nasila je, gdy jest za słabe. Poznasz, że ci go brakuje po m.in.: białych wykwitach na paznokciach, matowych włosach, uczuciu zmęczenia.

Dostarczą energii na cały dzień

W płatkach owsianych znajdują się węglowodany złożone. To najlepszy rodzaj paliwa dla organizmu! Nie powodują nagłego zwiększenia ilości glukozy we krwi, a w konsekwencji - jej gwałtownego spadku. Działają stopniowo, za to przez długi czas. Poranna owsianka to znacznie lepszy sposób na dobre samopoczucie, niż jeden i drugi batonik w ciągu dnia.

Pomogą zadbać o "linię"

Płatki owsiane to królewska dawka błonnika, ok. 10 g w 100 g. Z jednej strony sycą na długo i zmniejszają chęć na niezdrowe łakocie, z drugiej - podkręcają metabolizm i regulują wypróżnienia. Dodatkową korzyścią z ich jedzenia (i dostarczania organizmowi błonnika) może być niższe (nawet o 20 proc.) ryzyko zachorowania na raka piersi, o czym świadczą wyniki ostatnich badań.

Ochronią przed sezonową chandrą

Obecne w płatkach witaminy z grupy B zadbają o układ nerwowy. Łatwiej poradzisz sobie z codziennymi stresami i zachowasz dobre samopoczucie mimo niesprzyjającej aury i braku słońca. Twój organizm będzie też lepiej przyswajał i wykorzystywał składniki pokarmowe, np. cukry, co dodatkowo "służy" psychice. Niedobór witamin z grupy B zasygnalizują ci m.in.: zmęczenie, bezsenność, nudności, zaburzenia żołądkowe, problemy ze skórą i paznokciami, piekące bóle kolan.

Postawią na nogi po chorobie i antybiotykoterapii

Gdy antybiotyk pozbawi organizm nie tylko szkodliwych, ale także pożytecznych bakterii, z odsieczą przyjdą płatki owsiane. Dzięki tzw. beta-glukanowi są wspaniałą pożywką dla dobrej mikroflory i pomagają ją szybko odbudować. W ten sposób przeciwdziałają skutkom ubocznym antybiotykoterapii - wyjałowieniu i osłabieniu organizmu. Uwaga! W okresie rekonwalescencji po chorobie lepiej zrezygnować z jedzenia słodyczy. Nie służą dobrym bakteriom i sprzyjają rozwojowi grzybicy.

Tekst pochodzi z magazynu

Tina

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje