Reklama

Reklama

Pomidory - z czym ich nie łączyć?

Są połączenia produktów spożywczych, które choć pyszne, popularne i chwalone zarówno przez szefów kuchni jak i smakoszy-amatorów, wcale na zdrowie nie wychodzą. Większość z nas nie zdaje sobie sprawy z tego, że komponując posiłki, także te proste, popełnia błędy.

Świeże ogórki najlepiej zjadać solo. Chociaż sałatki czy kanapki z ogórkiem i pomidorem wyglądają i smakują naprawdę zachęcająco, nie są najlepszym wyborem. Askorbinoza obecna w ogórkach niszczy znajdującą się w pomidorach, (ale nie tylko w nich, bo także w papryce, natce pietruszki, brokułach i wielu innych warzywach) naturalną witaminę C. Nawet niewielka ilość soku z ogórka wystarczy, by pozbawić inne warzywa cennego składnika. 

Niekorzystny efekt można jednak niwelować skrapiając warzywa sokiem z cytryny lub limonki. 

Reklama

Pomidorów nie powinno się też łączyć z twarogiem, choć to popularny i lubiany pomysł na bezmięsne kanapki. Niestety, obecne w tych warzywach kwasy: cytrynowy, jabłkowy, kumarynowy łączą się bowiem z wapniem z białego serca, tworząc nierozpuszczalne kryształki, które "lubią" odkładać się w stawach, powodując ich ból oraz szybsze starzenie się.

Witamina C występuje w większości warzyw i owoców, ale równocześnie jest wyjątkowo nieodporna na działanie obróbki termicznej, krojenie czy szatkowanie, dlatego należy uważać, by nie nie tracić jej niepotrzebnie.



INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje