Przynajmniej godzinę dziennie - tyle powinniśmy ćwiczyć

Większość organizacji rekomenduje 150 minut umiarkowanej aktywności fizycznej tygodniowo. Jednak najnowsze badania wykazały, że zalecany czas, jaki powinniśmy przeznaczyć każdego dnia na aktywność fizyczną, to przynajmniej godzina dziennie.


Reklama

W najnowszym badaniu specjaliści zaprzeczyli jakoby długotrwałe ćwiczenia były szkodliwe dla naszego zdrowia. Obecne wytyczne dotyczące czasu, jaki powinniśmy poświęcić na aktywność fizyczną, wskazują, że rekomendowaną dawką jest 150 minut tygodniowo. Już taka ilość ćwiczeń pozwala zahamować ryzyko wystąpienia niektórych chorób i utrzymać dobrą kondycję.

Specjaliści pod przewodnictwem badaczy z Harvard University, wskazali, że osoby, które w ogóle rezygnowały z aktywności fizycznej były najbardziej narażone na zgon; wykonywanie minimalnej, rekomendowanej dawki ruchu, obniżało to ryzyko o 20 proc. Z badań wynika, że najwyższą - 39 proc. wartość prewencyjną ma przynajmniej godzina ruchu dziennie.

Badacze wykazali również, że zwiększenie intensywności ćwiczeń, podnosi w niewielki, ale znaczący sposób ten odsetek. Równocześnie zaprzeczając, jakoby intensywne ćwiczenia miały szkodliwy wpływ na nasze zdrowie.

- Każdy, kto jest fizycznie zdolny do ćwiczeń powinien uprawiać jakąś aktywność fizyczną przynajmniej przez 150 minut tygodniowo - co oznacza 20-30 minut dziennie. Badania potwierdzaj również, że zwiększenie dawki codziennych ćwiczeń nie przynosi żadnej szkody dla naszego zdrowia - wyjaśnił New York Times Klaus Gebel, starszy pracownik naukowy z James Cook University w Cairns w Australii.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje