Reklama

Reklama

Rukiew wodna najzdrowszym warzywem

Nie ma wątpliwości, że warzywa i owoce powinny być elementem codziennej diety. Jednak, zdaniem naukowców, są warzywa zdrowe i zdrowsze, a najbardziej wartościowym z nich jest rukiew wodna.

Badacze z William Paterson University przyjrzeli się bliżej witaminom i składnikom odżywczym znajdującym się w 47 owocach i warzywach. Naukowcy analizowali je pod względem występowania 17 najważniejszych dla zdrowia człowieka składników. Naukowcy zwracali uwagę na zawartość potasu, błonnika, białka, wapnia, żelaza, tiaminy, ryboflawiny, niacyny, kwasu foliowego, cynku oraz witamin A, B6, B12, C, D, E, i K.

Reklama

Spośród wybranych warzyw i owoców najzdrowsza okazała się rukiew wodna, która w zestawieniu wyprzedziła brokuły, jarmuż i pomidory. Rukiew wodna wykorzystywana jest już od czasów starożytnych, sięgali po nią filozofowie, jak również koronowane głowy, była ulubionym składnikiem diety Napoleona.

Rukiew była jednym ze składników wspomnianych wśród przysmaków podanych w weselnym menu (miniaturowe tarty ze szparagami i rukwią wodną) z okazji zaślubin księcia Williama z Księżną Catherine w pałacu Buckingham. Roślina ta zawiera bardzo wiele witamin - wyciąg z rukwi (glikonasturcyna) podawana jest przy awitaminozach.

Rukiew wodna jest bogatym źródłem beta karotenu, który jest niezbędny do walki z wolnymi rodnikami, które mogą przyczyniać się do niszczenia komórek skóry.  Dodatkowo rukiew zawiera duże ilości witaminy C oraz witaminy E, które zbawiennie wpływają na wygląd i zdrowie skóry" - podkreśla dietetyk dr Sarah Schenker.

Na szczycie listy znalazły się poza rukwią wodną kapusta pekińska, boćwina, buraki, szpinak i cykoria.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje