Reklama

Reklama

Warzywa i owoce jak leki

Są źródłem witamin i mikroelementów, niezbędnych do zachowania zdrowia i w terapii różnych schorzeń. By służyły zdrowiu, powinny być myte pod bieżącą wodą, która spłucze z nich chorobotwórcze drobnoustroje. Nie wolno jeść tych, na których jest choćby mała plamka zgnilizny, bo rozwija się w nich pleśń i inne toksyczne substancje, które mogą być przyczyną zatruć.

Jeśli to możliwe, to warto kupować je ze znanych źródeł. Uprawiane blisko autostrad i zakładów przemysłowych mogą zawierać szkodliwe metale ciężkie.

Reklama

Czereśnie - zawierają wit. A i z grupy B, dużo jodu, potasu, wapnia, żelaza, magnezu, fosforu, sodu, cynku, selenu, pektyn i flawonoidów. Dzięki temu wzmacniają odporność i naczynia krwionośne.

Oczyszczają organizm. Wspomagają leczenie reumatyzmu. Są ciężkostrawne, a więc niewskazane dla osób z problemami trawiennymi. Jagody - dzięki garbnikom uszczelniają błonę śluzową żołądka, powstrzymują biegunki. Obniżają też poziom cholesterolu we krwi, wzmacniają siatkówkę oka.

Syropy leczą infekcje układu oddechowego. Zostawiają osad na zębach. By go usunąć, trzeba przepłukać usta wodą. Fasola - jest świetnym źródłem białka (zastąpi porcję mięsa). Ma dużo wit. A, C, K, kwasu foliowego, żelaza. Wzmacnia nerki, obniża ciśnienie krwi.

Jest dobra dla odchudzających się: zawiera dużo sycącego błonnika, a mało kalorii. Ze względu na dużą zawartość błonnika może zaostrzać chorobę wrzodową żołądka. Morele - należą do najzdrowszych owoców. A to dzięki zawartości ogromnej ilości wit. A (działa przeciwstarzeniowo i przeciwrakowo) i potasu (ważny dla ciśnienia krwi i pracy nerek).

Działają zasadotwórczo – powinny je jeść osoby z nadkwasotą i ci, którzy codziennie jedzą mięso. Regulują trawienie, wzmacniają organizm. Uwaga! Są dość kaloryczne: 100 g świeżych owoców to 47 kcal, suszonych – aż 284! Buraki - są lekkostrawne i niskokaloryczne.

Nie uczulają. Zawierają wit. B6 i kwas foliowy – substancje te zapobiegają zakrzepom. Dzięki dużej ilości wapnia, potasu i magnezu mają działanie zasadotwórcze. Wzmacniają wątrobę, więc służą oczyszczaniu organizmu. Uwaga! Gotowanych buraków powinni unikać cukrzycy, gdyż zawarte w nich cukry są szybko przyswajane, łatwo przenikają do krwi i podnoszą poziom glukozy.

Dowiedz się więcej na temat: jagody | fasola | buraki | morele | leki | warzywa | zdrowa żywność | reumatyzm

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje