Reklama

Reklama

Warzywa sezonowe

Warzywa - to nimi powinniśmy wzbogacać i urozmaicać codzienne menu. One są skarbnicą witamin, minerałów i błonnika, dzięki czemu pomagają utrzymać zdrowie i dobrą formę. Są relatywnie mało kaloryczne, możemy się nimi objadać bez lęku o niechciany przyrost masy ciała. Warto włączać je do jadłospisu w zgodzie z rytmem natury, wtedy zyskamy najwięcej.

Styczeń

Reklama

Pełnia zimy nie jest szczególnie łatwym czasem jeśli chodzi o świeże i jędrne warzywa. Najlepiej korzystać wówczas z korzeniowych, one najdłużej zachowują wartości odżywcze. Postawmy na buraki, marchew, korzeń pietruszki i selera, ziemniaki, a także kapustę, brukselkę, cykorię, pora i natkę pietruszki hodowaną na parapecie.  

Luty

Podobnie jak poprzednik, luty jest miesiącem, który nie obfituje w świeże zbiory. Wysyćmy żołądki kapustą (świeżą i kiszoną), brukselką, marchwią, pietruszką (zarówno korzeń, jak i natka), ziemniakami, burakami, cykorią i roszponką. Jak najczęściej zjadajmy warzywa na surowo. Zimą, z uwagi na działanie rozgrzewające, korzystne są też zupy krem z warzyw korzeniowych. Ziemniaki gotujmy najlepiej na parze, stracą najmniej cennych wartości odżywczych.  

Marzec

Miesiąc, w którym nawet jeśli natura się nie spieszy, my już chcemy widzieć wiosnę. Tęsknie wyglądamy nowalijek, które jak wiadomo, nie są najzdrowsze, bo nierzadko chemicznie dokarmione. Korzystajmy z warzyw korzeniowych i kapustnych, jak w styczniu i lutym. Dodajmy jeszcze kiełki, najlepiej z domowej hodowli. Zachowajmy ostrożność przy zakupie rzodkiewki i nie spieszmy się z podawaniem marcowych okazów dzieciom.  

Kwiecień

Słońce operuje już mocniej i natura zaczyna odważniej prezentować świeże dary. Dodajmy śmiało do posiłków: roszponkę, rzodkiewkę, cykorię, ziemniaki, botwinkę, rabarbar, pory, świeżą natkę.  

Maj

Ten miesiąc może ozdobić nasze talerze zdecydowanie ciekawszym bukietem warzyw. Korzystajmy ze zdrowotnych mocy botwinki, rabarbaru, rzodkiewki, sałaty, rukoli, szpinaku, szczawiu i natki. Wzbogaćmy posiłki o ziemniaki.


Dowiedz się więcej na temat: dieta

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje