Reklama

Reklama

"Daję w szyję". Przypinka znanej firmy jubilerskiej wywołała oburzenie

"Dawanie w szyję" od ponad tygodnia jest tematem wywołującym skrajne emocje w opinii publicznej. Kontrowersyjne słowa Jarosława Kaczyńskiego odnoszące się do problemu bezdzietności w kontekście spożywania alkoholu przez kobiety do 25. roku życia spotkały się z ogromnym sprzeciwem społecznym. Okazuje się jednak, że temat przechwyciła jedna z firm jubilerskich, która zdaniem internautów korzystając z hasła #dajęwszyję, chce zarobić na tym budzącym emocje temacie.

 "(...) kobieta też musi dojrzeć, żeby być dobrą matką, ale jak do 25. roku daje w szyję, to, trochę żartuję, ale to nie jest dobry prognostyk w tych sprawach". Tak właśnie brzmiały słowa, które padły z ust Jarosława  Kaczyńskiego podczas jednego ze spotkań z wyborcami PiS w Ełku. Wywołały one oburzenie w całym przekroju społeczeństwa. Dotknięte poczuły się kobiety, które dzieci mieć nie mogą, bezdzietne z wyboru, a niesmak z kolei poczuć mógł tak naprawdę każdy, kto te słowa przeczytał. Wypowiedź spotkała się z falą negatywnych komentarzy, a w sieci pojawił się nawet hasztag "daję w szyję", mający zasygnalizować sprzeciw wobec kontrowersyjnej wypowiedzi prezesa Prawa i Sprawiedliwości. Okazuje się, że samo hasło #dajęwszyję użyte w pewnych kontekstach, również wywołuje głosy oburzenia.

Reklama

Biżuteria YES i kontrowersyjne przypinki

Na fali mocnych słów Jarosława Kaczyńskiego wielu celebrytów i osób z przestrzeni publicznej publicznie zasygnalizowało swój sprzeciw wobec polityki, która sugeruje, jakoby spożywanie alkoholu przez kobiety do 25. roku życia było jedną z przyczyn niskiej dzietności w Polsce.

Jak to czasem bywa w przypadku popularnych i grzejących społeczeństwo tematów, okazję chcą wykorzystać również niektóre firmy. Nie podważając ich intencji, zdarza się, że tego typu akcje nie spotykają się z przychylnością internautów. Tak też jest w przypadku marki YES, która postanowiła wypuścić na rynek przypinki z manifestem #dajęwszyję.

Zobacz również: Gwiazdy reagują na słowa Jarosława Kaczyńskiego. "Jakie masz prawo wypowiadać się na temat kobiet?"

"Obrzydliwe". Internauci nie kryją oburzenia wobec kampanii firmy jubilerskiej

Post opublikowany przez YES 18 listopada wywołał ogromne oburzenie wśród internautów. Wytykają oni między innymi brak wyczucia pomysłodawcom tej reklamy. 

Oto tylko wybrane z setek komentarzy pełnych emocji:

Internauci zwrócili również uwagę na  brak wrażliwości na tak poważny temat, jakim jest alkoholizm wśród kobiet:

Komentujący zwracają uwagę na aspekt tego, w jaki sposób zdaniem firmy kampania ta ma pomóc kobietom. Wytykają firmie m.in. to, że w poście nie wskazano, na co zostaną przekazane pieniądze ze sprzedaży. Internauci mają podejrzenia, że firma po prostu chce zarobić na budzącym emocje społeczne temacie.

Zwróciliśmy się z prośbą do firmy YES o komentarz w sprawie. Jak dotąd nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi. 

A co wy sądzicie o kampanii marki YES?

Zobacz również: Anna Lewandowska wściekła po słowach Kaczyńskiego. Przyznała też, że poroniła



INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Jarosław Kaczyński | YES

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy