Nigdy nie bierzesz potwierdzenia podczas płacenia za zakupy? Możesz mieć spore kłopoty

Drukować potwierdzenie? – to pytanie słyszymy niemal za każdym razem, gdy płacimy kartą w sklepie za zakupy lub różnego rodzaju usługi. Większość z nas rezygnuje z otrzymania potwierdzenia wykonanej transakcji, nie chcąc zaśmiecać portfela lub kieszeni niepotrzebnym kwitkiem. Okazuje się, że ten niewielki wydruk z kasy w wielu przypadkach może uratować nas m.in. przed stratą pieniędzy.

Podczas płacenia kartą zawsze zabierajmy ze sobą potwierdzenie transakcji
Podczas płacenia kartą zawsze zabierajmy ze sobą potwierdzenie transakcji123RF/PICSEL

Płacenie kartą czy blikiem stało się powszechne nie  tylko z uwagi na komfort i wygodę, ale i bezpieczeństwo. Zgubioną lub skradzioną kartę płatniczą możemy błyskawicznie zablokować w banku, by nikt nie wypłacił zgromadzonych na niej środków. W przypadku zgubienia portfela z gotówką sprawa nie jest już taka prosta.

Mając na uwadze zabezpieczenie naszych pieniędzy, warto wyrobić sobie pewne nawyki podczas płacenia za zakupy i różnego rodzaju usługi. Podstawą jest zabieranie ze sobą paragonu, który sprzedawca ma obowiązek wydać klientowi. Dzięki temu w prosty sposób możemy zweryfikować, czy "nabite" na kasę produkty faktycznie zgadzają się z tym, za co zapłaciliśmy.

Ponadto nie powinniśmy rezygnować z pobierania druku z potwierdzeniem płatności, czego niestety spora część konsumentów nie praktykuje. Powody takiego stanu rzeczy są zazwyczaj błahe - nie chcemy marnować kilku sekund na oczekiwanie na wydruk lub uważamy świstek papieru za zbędną makulaturę. Jednak w wielu przypadkach wydruk z potwierdzeniem transakcji może uratować nam skórę.

Dzięki wydrukowi potwierdzenia transakcji możemy w szybki sposób dochodzić naszych racji w razie dwukrotnego pobrania przez bank naszych pieniędzy
Dzięki wydrukowi potwierdzenia transakcji możemy w szybki sposób dochodzić naszych racji w razie dwukrotnego pobrania przez bank naszych pieniędzy123RF/PICSEL

Dlaczego warto zabierać potwierdzenie transakcji?

Większość ludzi choć raz w życiu doświadczyła sytuacji, kiedy płacąc kartą za zakupy, nie udało się sfinalizować transakcji. Przyczyną mogła być usterka terminala, który chwilowo się zawiesił, błąd systemu płatniczego, brak połączenia z bakiem lub internetem, nagła przerwa w dostawie prądu itp.

W wielu przypadkach, mimo informacji o niezrealizowaniu transakcji, z naszego konta pobierane są środki za dany zakup. Jeśli podczas przeglądania historii transakcji na naszym koncie zauważymy, że system dwukrotnie pobrał od nas pieniądze, posiadając wydruk z potwierdzeniem o wiele łatwiej i szybciej będzie nam dochodzić przed bankiem swoich racji. Niewielki kawałek papieru z potwierdzeniem transakcji warto schować do portfela i trzymać przez minimum miesiąc, gdyby doszłoby do wyżej opisanej sytuacji.

Turcja: Trwa sprawdzanie budynków po trzęsieniu ziemiDeutsche Welle
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas