Słodki deser wspomoże redukcję. Zajadaj się, gdy chcesz zrzucić zbędne kilogramy

Dieta odchudzająca wbrew pozorom nie musi się wiązać z masą wyrzeczeń. Mało kto wie, że podczas procesu zrzucania zbędnych kilogramów pomocny może okazać się pudding proteinowy. Słodki deser odznacza się wysoką zawartością białka i jest niskokaloryczny. Na sklepowych półkach można znaleźć wiele tego typu produktów, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by zrobić go samodzielnie. Oto przepis na domowy pudding proteinowy.

pudding
pudding123RF/PICSEL

Co to jest pudding proteinowy?

Pudding proteinowy to deser na bazie mleka, który w ostatnim czasie staje się coraz popularniejszy. W mediach społecznościowych niemal na każdym kroku słychać o jego zaletach.

Wielu podkreśla, że pudding proteinowy ma zbawienny wpływ na odchudzanie. Wszystko przez to, że zawiera sporą ilość białka, nawet 20 g.

Nie od dziś wiadomo, że białko to najważniejszy element budulcowy i jest niezbędne w każdej diecie. Pomaga utrzymywać prawidłową masę ciała, poprzez regulowanie apetytu i głodu. Dzięki niemu uczucie sytości pozostaje na dłużej.

Czy pudding proteinowy jest zdrowy?

W sklepach można znaleźć wiele opcji smakowych tego produktu. Pudding proteinowy może więc być przekąską uzupełniającą dzienne zapotrzebowanie na białko. Szacuje się, że jest to mniej więcej 0,8-1,0 g białka na kilogram masy ciała. 

pudding
pudding123RF/PICSEL

Wybierając sklepowe puddingi proteinowe, warto analizować ich skład. Zamiast cukru zawierają słodziki i są niskokaloryczne (ok. 150-200 kcal). Stanowią więc sycącą przekąskę, która sprawdzi się, gdy w dziennym jadłospisie zabrakło odpowiedniej ilości białka.

Przepis na domowy pudding proteinowy

Pudding proteinowy z łatwością można zrobić w domowym zaciszu. Do jego przygotowania wystarczy:

  • 200 ml mleka
  • 30 g odżywki białkowej
  • 5 g mąki ziemniaczanej
  • szczypta soli

Wszystkie składniki należy ze sobą połączyć i gotować na wolnym ogniu cały czas mieszając. Po chwili masa zacznie gęstnieć. Wówczas można odstawić ją do ostygnięcia. W tym czasie pudding proteinowy nadal będzie gęstnieć i osiągnie pożądaną konsystencję.

Podczas gotowania do puddingu proteinowego można dodać słodzik. Miłośnikom czekoladowych deserów do gustu przypadnie opcja z dodatkiem kakao. Domowy pudding proteinowy warto wzbogacić ulubionymi dodatkami, takimi jak chociażby świeże owoce bądź mus owocowy.

***

Tak działa mechanizm "zajadania" stresu. Nowe ustalenia australijskich naukowców Newseria Lifestyle/informacja prasowa
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas