Z Krakowa do Zakopanego w 2 godziny i 18 minut. Rekord z lat 30. obowiązuje do dziś

Torpeda Podhalańska na dworcu kolejowym w Zakopanem
Torpeda Podhalańska na dworcu kolejowym w ZakopanemNarodowe Archiwum Cyfrowe

Spis treści:

  1. Tragiczny stan kolei w 1918 roku
  2. Testy szybkich pociągów
  3. Fablok: Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce S.A. Zakłady w Chrzanowie
  4. Chrzanowska Luxtorpeda ustanowiła do dziś niepobity rekord
  5. Kraków - Zakopane w latach 30. Ile trwała podróż w zwykłych okolicznościach?
  6. Sukces marketingowy i oszałamiające ceny biletów
  7. "Luksus" tylko w nazwie?
  8. Luxtorpeda, czyli pociąg spalinowy
  9. Smutny koniec legendy

Tragiczny stan kolei w 1918 roku

Testy szybkich pociągów

Fablok: Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce S.A. Zakłady w Chrzanowie

Dzieło Pierwszej Fabryki Lokomotyw w Polsce
Dzieło Pierwszej Fabryki Lokomotyw w PolsceNarodowe Archiwum Cyfrowe

Chrzanowska Luxtorpeda ustanowiła do dziś niepobity rekord

Zobacz również:

Luxtorpeda podczas testów w 1933 roku
Luxtorpeda podczas testów w 1933 rokuNarodowe Archiwum Cyfrowe

Kraków - Zakopane w latach 30. Ile trwała podróż w zwykłych okolicznościach?

Sukces marketingowy i oszałamiające ceny biletów

"Luksus" tylko w nazwie?

Luxtorpeda, czyli pociąg spalinowy

Smutny koniec legendy

Atrakcje na Majorce. Czy warto udać się do delfinarium?INTERIA.PL