Reklama

Reklama

Ile kroków dziennie trzeba zrobić, aby być zdrowym?

Chcąc być zdrowym, należy zrobić 10 tysięcy kroków dziennie. To zdanie powtarzano od lat niczym mantrę. Można było je usłyszeć od lekarzy i trenerów fitnessu, a krokomierze domyślnie miały ustawiony taki właśnie limit dziennie. Tymczasem naukowcy z Harvard Medical School przeprowadzili badania, które pokazują, że wystarczy codziennie pokonywać dużo mniejszy dystans, by zmniejszyć ryzyko śmierci.

Chodzenie zmniejsza ryzyko chorób i śmierci

Od lat mówi się, że częste chodzenie poprawia kondycję, wydolność organizmu, pracę serca, pozytywnie wpływa na postawę ciała i zdrowie psychiczne, a nawet zmniejsza ryzyko cukrzycy. Naukowcy z Harvard Medical School potwierdzili, że przekonanie to jest prawdziwe, jednak powszechnie podawana liczba została mocno zawyżona. 

Chodzenie zmniejszyło ryzyko śmierci o 41 proc.

Naukowcy prowadzili badania na 17 tysiącach kobiet, których średnia wieku wynosiła 72 lata. Uczestniczki były zobowiązane do codziennego mierzenia liczby kroków. W ciągu czterech lat badania zmarły 504 kobiety, z czego 275 były to uczestniczki, które robiły najmniej kroków. Naukowcy wykazali, że wykonywanie 4 400 kroków dziennie, zmniejsza ryzyko śmierci o 41 proc. Według badań im więcej kroków robiły uczestniczki, tym ich zdrowie było lepsze i ryzyko śmierci mniejsze. Jednak wyraźne różnice odnotowywano tylko do 7 500 kroków. U uczestniczek, które wykonywały więcej niż 7,5 tysiąca kroków, nie odnotowano poprawy zdrowia. 

Reklama

10 tysięcy kroków, ile to kilometrów?

Na podstawie wyników badań można założyć, że dla zachowania dobrego zdrowia i długiego życia należy robić minimalnie 4400, a maksymalnie 7500 kroków dziennie. 10 000 kroków, ile to kilometrów? Jaki dystans należy pokonać, by przejść 4400 kroków? Ile czasu trzeba chodzić, by przejść 7500 kroków?

10 000 kroków to w zależności od długości kroku od 5 do 7,5 kilometrów. Przejście takiego dystansu zajmuje od 50 minut do 1,5 godziny — w zależności od tempa chodu. 4400 kroków to około 2,5 - 3,5 kilometra (w zależności od długości kroku). Do pokonania takiego dystansu wystarczy około pół godziny. Zatem wystarczy pół godziny dziennie przeznaczyć na chodzenie, aby wyraźnie poprawić swoje zdrowie.

***

Zobacz również:

Jakie właściwości wykazuje berberyna?

Jakie ryby warto jeść zimą, żeby wzmocnić odporność?

Flurona: Zakażenie SARS-CoV-2 i wirusem grypy jednocześnie


INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie | chodzenie | kroki

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje