Reklama

Reklama

Jak spalać kalorie... siedząc?

Wielogodzinne siedzenie przed komputerem skutkuje bólem pleców i nadprogramowymi kilogramami. Od pracy się nie wymigamy, ale możemy ją wykonywać, korzystając z aktywnego siedzenia.

Ta technika pozwala jednocześnie dbać o sprawność kręgosłupa i kreatywność umysłu.

Uszkodzenie dysków, osłabienie mięśni, ścięgien i wielu innych struktur naszego ciała, co stwarza ryzyko kontuzji - to cena, jaką często przychodzi zapłacić za spędzanie wielu godzin w pozycji siedzącej. By temu zaradzić, trzeba siedzieć tak, by utrzymywać się w ciągłym ruchu.

Reklama

- Gdy się ruszamy, ciało mobilizuje stawy, umożliwiając organizmowi regularne odżywianie, nawodnienie, a co za tym idzie, prawidłowe funkcjonowanie i redukcję dolegliwości bólowych. Długie siedzenie przy biurku na zwykłym lub nawet ergonomicznym krześle, sprawia, że wyłączona jest praca mięśni, które mają za zadanie utrzymywać prawidłową postawę ciała. Dlatego tak popularnym trendem na świecie staje się aktywne siedzenie - mówi Hubert Stablewski, sportowiec i ekspert ds. planowania aktywnej pracy.

Aktywne siedzenie, zwane również siedzeniem dynamicznym, zmusza ciało do ciągłego angażowania mięśni posturalnych i stawów. Dodatkowo utrzymuje metabolizm na optymalnym poziomie, dzięki czemu energia dostarczana jest zarówno do mięści całego ciała, jak również mózgu.

Naukowcy z Instytutu Karolinska w Szwecji (tego samego, który przyznaje Nagrody Nobla w dziedzinie fizjologii i medycyny) dowiedli, że siedząc aktywnie na krześle, wykonujemy odpowiednik lekkiej aktywności fizycznej.

***Zobacz także***

Dowiedz się więcej na temat: kręgosłup | nadwaga | kalorie

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje