Koniec z awizo! Szykują się wielkie zmiany w Poczcie Polskiej!

Już niedługo tradycyjne listy polecone mogą odejść do lamusa na rzecz e-Doręczenia
Już niedługo tradycyjne listy polecone mogą odejść do lamusa na rzecz e-Doręczenia123RF/PICSEL

Co zrobić, żeby korzystać z e-Doręczeń?

Jak założyć adres i skrzynkę do e-Doręczeń?

  • dołączysz odpowiedni dokument potwierdzający swoją tożsamość lub osoby, za którą składasz wniosek,
  • uzupełnisz dane swoje lub osoby, za którą składasz wniosek,
  • wskażesz administratora, czyli osobę, która będzie zarządzać skrzynką do e-Doręczeń oraz podasz jego dane i adres e-mail.
Dzięki e-Doręczeniu nie trzeba będzie stać w długiej kolejce na poczcie
Dzięki e-Doręczeniu nie trzeba będzie stać w długiej kolejce na poczcieAdam Staskiewicz/East News

Jakie urzędy objęte są nowym obowiązkiem e-Doręczenia?

  • organy administracji rządowej (w tym m.in. ministerstwa) oraz jednostki budżetowe obsługujące te organy;
  • inne organy władzy publicznej, w tym organy kontroli państwowej i ochrony prawa oraz jednostki budżetowe obsługujące te organy;
  • jednostki samorządu terytorialnego i ich związki oraz związki metropolitarne oraz samorządowe zakłady budżetowe;
  • Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ), Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) i zarządzane przez niego fundusze oraz Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego KRUS);
  • agencje wykonawcze, instytucje gospodarki budżetowej, państwowe fundusze celowe, samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej, uczelnie publiczne, Polska Akademia Nauk (PAN) i tworzone przez nią jednostki organizacyjne, państwowe i samorządowe instytucje kultury;
  • sądy, trybunały, komornicy, prokuratura, organy ścigania i Służba Więzienna; 
  • podmioty niepubliczne - osoby wykonujące zawody zaufania publicznego adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego, doradcy restrukturyzacyjnego, rzecznika patentowego, notariusza.
"Zbliżenia". Chris Cugowski o swojej muzycznej drodze i o tym jak trafił do serialu „Bridgertonowie”INTERIA.PL