Reklama

Reklama

Pij szklankę tego soku na czczo. Oczyści jelita i przyniesie ulgę

Sok z suszonych śliwek to napój o wspaniałych właściwościach, szczególnie polecany osobom z problemami jelitowymi, ale nie tylko. Jego picie wpływa bowiem korzystnie na cały organizm, dodaje energii i poprawia odporność. Jak przygotować sok z suszonych śliwek?

Sok z suszonych śliwek — właściwości

Sok z suszonych śliwek to przede wszystkim źródło cennych witamin: A, C oraz tych z grupy B. Poza tym zawiera wapń, potas i żelazo. Sok z suszonych śliwek jest również bogaty w błonnik, dzięki czemu fantastycznie wpływa na jelita.

Warto pić go regularnie, jednak ze względu na obecność cukrów zaleca się nie więcej jak jedną szklankę dziennie, najlepiej na czczo. Po sok z suszonych śliwek warto sięgać szczególnie w okresie jesienno-zimowym - dostarczy organizmowi cennych minerałów, ale przede wszystkim pomoże wzmocnić odporność.

Reklama

Sok z suszonych śliwek dla zdrowych jelit

Sok z suszonych śliwek poleca się spożywać przede wszystkim przy niedrożności jelit, zwłaszcza problemach z wypróżnianiem. Suszone śliwki warto jeść podczas problemów z zaparciami, ponieważ zawierają błonnik pokarmowy - jeden z głównych elementów diety bogatoresztkowej.

Poza tym, dzięki swoim właściwościom przeczyszczającym, zapobiega powstaniu hemoroidów, będących niekiedy wynikiem długotrwałych zaparć.

Czytaj też: Sok z suszonych śliwek to zbawienie dla jelit. Obniży też ciśnienie i cholesterol

Sok z suszonych śliwek na nadciśnienie i cholesterol

Według badań z 2010 r. osoby, picie szklanki soku z suszonych śliwek dziennie wpływa na prawidłowy poziom ciśnienia we krwi. Potas zawarty śliwkach reguluje bowiem poziom sodu w organizmie - odpowiedzialnego za podwyższone ciśnienie.

Sok z suszonych śliwek na chorą wątrobę

Wykazano, że sok z suszonych śliwek wspomaga również pracę wątroby. Poleca się go pić przy żółtaczce, ponieważ oczyszcza organizm z toksycznych.

Sok z suszonych śliwek na zdrowe kości

Sok z suszonych śliwek zawiera cenny pierwiastek - bor, wykorzystywany w leczeniu chorób kości (osteoporozy czy choroby zwyrodnieniowej kości). W badaniach wykonanych na przełomie 2016 i 2017 roku wykazano, że sok z suszonych śliwek pomaga zwiększać gęstość kości u kobiet w okresie menopauzy. Bor ma również wpływ na szybsze gojenie się ran oraz zmniejsza stany zapalne.

Zobacz także: Wszystko, co trzeba wiedzieć o śliwkach

Sok z suszonych śliwek na zrzucenie wagi

Bogactwo błonnika w suszonych śliwkach sprawia również, że napój ten jest polecany osobom chcącym schudnąć. Syci na długo, ma niski indeks glikemiczny, a obecność sorbitolu wpływa na wolniejsze wchłanianie glukozy.

Sok z suszonych śliwek - przeciwskazania

Mimo iż sok z suszonych śliwek jest niezwykle zdrowy, nie każdy może po niego sięgać. Przeciwskazania tyczą się chorych na wrzodziejące zapalenie jelita grubego czy pacjenci z pęcherzem nadreaktywnym - takie osoby powinny skonsultować chęć spożywania soku ze śliwek z lekarzem. Po sok z suszonych śliwek nie powinno się również sięgać podczas biegunki, ponieważ może wpływać na intensywność nieprzyjemnych objawów.

Zobacz też: Śliwki węgierki - jakie mają właściwości?

Jak zrobić domowy sok z suszonych śliwek? Przepis

Wystarczy sześć śliwek oraz dwie szklanki wody. Z owoców należy usunąć pestki, a następnie pokroić je na pół. Następnie wrzucić do litrowego słoika, zalać wrzącą wodą. Po ostygnięciu należy zakręcić słoik i wstawić do lodówki na 24 godziny. Tak przygotowany sok można pić raz dziennie, maksymalnie 200 ml jednorazowo. Kurację stosować przez siedem dni.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: suszone śliwki

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy