Reklama

Reklama

Czerwona czy zielona? Która herbata odchudza lepiej?

Herbata to nie tylko jeden z najpopularniejszych i najczęściej wybieranych napojów na świecie, ale także produkt wspomagający proces odchudzania. Na rynku nie brakuje herbatek spalających tłuszcz czy przyspieszających metabolizm, ale to dwie z nich cieszą się największą popularnością - zielona i czerwona. Która z nich odchudza skuteczniej?

Zielona herbata: Właściwości

Zielona herbata od dawna cieszy się w Europie ogromną popularnością, ale warto pamiętać, że przybyła ona do nas z Dalekiego Wschodu, gdzie jej właściwości cenione są już od wieków. Z przeprowadzonych na przestrzeni lat badań wynika, że ma ona mocne działanie antynowotworowe, odmładzające, usprawniające pracę mózgu i antydepresyjne. To jednak nie wszystko, bo zielona herbata działa także uspokajająco, wyciszająco i poprawia stan skóry. 

Zielona herbata to również prawdziwa witaminowa bomba, zawierająca tak cenne składniki jak:

Reklama

  • katechiny i polifenole,
  • witaminy B, C, E i K
  • aminokwasy i garbniki
  • potas
  • mangan
  • fluor
  • wapń
  • cynk

Zielona herbata chroni przed demencją i miażdżycą, poprawia pracę układu krążenia i wspomaga układ odpornościowy. Napój ten znany jest także z dobroczynnego wpływu na sylwetkę - przeciwdziała cellulitowi i wspomaga proces odchudzania.

Jaka zielona herbata jest najzdrowsza?

Wybierając zieloną herbatę, najlepiej kierować się jakością. Z badań wynika, że najlepsza jest herbata liściasta - ta w torebkach ekspresowych ma zdecydowanie słabsze działanie. Najwięcej cennych polifenoli zawierają japońskie gyokuro i sencha-uchiyama.

Zieloną herbatą, po którą warto sięgać regularnie, jest także matcha, wytwarzana ze zmielonych herbacianych listków, które miesza się z wodą i pije lub przyrządza z nich zdrowe desery. 

Zobacz również: Zielona herbata: Dlaczego warto pić ją przed snem?

Jak pić herbatę zieloną herbatę na odchudzanie?

Zielona herbata znana jest ze swojego zbawiennego wpływu na sylwetkę - pomaga schudnąć, a później utrzymać zdrową wagę. By jednak działała skutecznie, warto przestrzegać kilku prostych zasad:

  • zieloną herbatę należy parzyć przez ok. cztery minuty, parzona dłużej zmienia bowiem smak na bardziej gorzki
  • napój ten należy pić kilka razy dziennie i choć przyjęło się, że bezpiecznym jest spożywanie trzech filiżanek na dobę, to w celu zbicia wagi spokojnie wypić można nawet pięć, sześć porcji. Warto jednak pamiętać, by nie przekraczać ośmiu filiżanek dziennie!
  • jeśli naszym celem jest zbicie wagi, to najlepiej pić zieloną herbatę pomiędzy posiłkami oraz przed snem. Zielona herbata może utrudniać wchłanianie żelaza, więc nie należy pić jej w trakcie posiłku! 

Czerwona herbata: Dlaczego warto ją pić?

Czerwona herbata jest może mniej popularna niż zielona, ale nie można odmówić jej zbawiennego wpływu na organizm. Badania wykazały, że eliminuje ona wolne rodniki, redukując skutki stresu oksydacyjnego, zapobiega starzeniu się komórek, ma właściwości antyutleniające i antynowotworowe. 

Czerwona herbata skutecznie obniża poziom cholesterolu, pobudza pamięć, normalizuje ciśnienie krwi i chroni zęby przed próchnicą. Czerwona herbata wzmacnia odporność organizmu, więc warto pić ją w sezonie jesienno-zimowym, szczególnie podczas przeziębienia. Napar ten jest także moczopędny - pomaga pozbyć się nadmiaru wody z organizmu i pobudza układ moczowy do działania.

Zielona herbata: pij filiżankę dziennie, a efekt cię zaskoczy

Najlepsza czerwona herbata na odchudzanie

Czerwona herbata znana jest także z właściwości odchudzających. Wspomaga utratę masy ciała, wspomaga układ trawienny i oczyszcza organizm. Osoby, chcące zgubić zbędne kilogramy, powinny sięgnąć po Pu-Erh - najpopularniejszy rodzaj czerwonej herbaty, który po procesie fermentacji dodatkowo dojrzewa przez długi czas w odpowiednich warunkach. Pu-Erh pochodzi z herbacianej prowincji Yunnan i jest uważana za zdecydowanie najskuteczniejszą w działaniu herbatą odchudzającą. 

Czerwona herbata: Przed czy po jedzeniu?

Czerwoną herbatę zaleca się pić po posiłku - nie wcześniej jednak niż 30 minut po jedzeniu. To wtedy działa ona najskuteczniej i pomaga zrzucić zbędne kilogramy. Czerwona herbata, podobnie jak zielona może obniżać wchłanianie żelaza z żywności - również dlatego powinno się ją pić po posiłku. 

Jak często pić czerwoną herbatę?

Dietetycy i lekarze zalecają pić nie więcej niż trzy filiżanki czerwonej herbaty dziennie - najlepiej po śniadaniu, obiedzie i po kolacji. Czerwoną herbatę z powodzeniem można pić także przed snem - pomaga ona bowiem zwalczyć bezsenność. 

Czerwona czy zielona herbata na odchudzanie?

Zarówno czerwona, jak i zielona herbata wspomagają proces odchudzania i pomagają spalić zbędną tkankę tłuszczową. Czerwona w nieco większym stopniu przyspiesza przemianę materii, jednak zielona jest przez większość osób uznawana za smaczniejszą i pomaga zwalczyć łaknienie, normalizuje także poziom glukozy we krwi, obniżając apetyt. 

Jakie jeszcze herbaty pić, żeby schudnąć?

Według dietetyków najskuteczniejsze w działaniu herbaty odchudzające to herbaty chińskie. Zgubić zbędne kilogramy pomoże także yerba mate oraz herbatki ziołowe, mające w składzie miętę pieprzową, krwawnik pospolity, szałwię i mniszek lekarski. 

Zobacz również:

Jakie korzyści oferuje nam zielona herbata?


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy