Dieta jabłkowa

Ta wyjątkowo smaczna i prosta kuracja skutecznie odkwasza organizm, poprawia przemianę materii, dostarcza wiele cennych witamin i minerałów. Ma jeszcze jedną zaletę – stosując ją, nie będziesz głodna, a mimo to... zaczniesz chudnąć!

Przekąski: na surowo!

Na drugie śniadanie i na podwieczorek jedz surowe jabłka albo przygotuj z nich błyskawiczną przekąskę.

Reklama

Oto nasze pomysły!

Sałatka z 2 jabłek, 4 pomidorków koktajlowych, rukoli, 1 łyżeczki rodzynek, skropiona sokiem z cytryny.

Koktajl jabłkowo-pietruszkowy (2 jabłka zmiksowane z natką pietruszki z dodatkiem wody mineralnej).

Mus jabłkowo-gruszkowy (2 jabł ka zmiksowane z gruszką), posypany 1 łyżką prażonych posiekanych migdałów albo ziaren sezamu.

Wskazówki na każdy dzień

1. Jabłka dodawaj do każdego posiłku, także do duszonych lub pieczonych potraw pikantnych. Pamiętaj jednak, by nie poddawać ich zbyt długiej obróbce termicznej. Podczas długotrwałego gotowania lub pieczenia owoce tracą zbyt dużo cennych witamin.

2. Pij na czczo szklankę wody z łyżką octu jabłkowego. To wzmocni oczyszczające działanie kuracji.

3. Nie obieraj jabłek ze skórki, bo właśnie w niej znajduje się najwięcej błonnika i pektyn (wspomagają odchudzanie) oraz witaminy C i polifenoli (czyli przeciwutleniaczy, które wzmacniają naczynka krwionośne i zapobiegają starzeniu się skóry).

4. Pokrojone jabłka i surówki skrapiaj sokiem z cytryny. Owoce nie będą ciemnieć i zachowają więcej cennych witamin.

Lekkie posiłki główne

Śniadanie, obiad i kolację komponuj tak, by jabłkom towarzyszyły: chudy nabiał i mięso, produkty pełnoziarniste, warzywa. Podajemy przykłady!

Śniadania

Omlet z jabłkiem (1 starte i uprażone jabłko, masa z 2 jajek, łyżka oliwy).

Muesli (5 pokrojonych suszonych plasterków jabłka, 1 łyżka płatków owsianych i łyżeczka rodzynek) z 1 szkl. jogurtu.

Kubek twarogu wymieszany z 1 uprażonym jabłkiem, do tego 1 grahamka.

Obiady

Pieczone roladki (2 cienkie plastry z piersi kurczaka, faszerowane posiekanym jabłkiem, papryką i kukurydzą).

Zupa krem (ugotowane, zmiksowane i przyprawione ziołami: jabłko, 2 ziemniaki, mały por, marchew).

Cielęcina z jabłkami (20 dag mięsa uduszone z cząstkami jabłek i ziołami).

Kolacje

Potrawka z 2 łodyg selera naciowego, 1 jabłka i 1 marchewki. Składniki drobno kroimy i dusimy na łyżeczce oliwy.

Zapiekanka z ugotowanego ryżu (1 szkl.) wymieszanego ze startym jabłkiem i szczyptą cynamonu.

Ugotowana kasza jaglana (1/2 szkl.) wymieszana z lekko podduszonymi cząstkami jabłka i ziołami.

Ocet jabłkowy

Ten odchudzający eliksir przygotujesz samodzielnie! 1 kg kwaśnych jabłek umyj i oczyść z gniazd nasiennych. Owoce drobno pokrój, wymieszaj z łyżeczką miodu i wrzuć do słoja. Zalej litrem przegotowanej, chłodnej wody. Przykryj ściereczką, odstaw na 4 tyg. Odcedź, przelej do butelki.

Dowiedz się więcej na temat: dieta | obiady | ocet | omlet | zapiekanka | zupa | kubek | koktajl | Muesli | mus

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje