Reklama

Reklama

Osiem rzeczy, które zmienią się, gdy przestaniesz jeść cukier

​Przede wszystkim - schudniesz. Utrata wagi to jedna z największych zalet odstawienia cukru, choć nie jedyna. Co jeszcze zmieni się w twoim życiu, gdy przestaniesz jeść cukier? Przeczytaj i sprawdź!

Wszelkie organizacje zajmujące się zdrowiem i dietetyką (na czele ze Światową Organizacją Zdrowia) zalecają, by dzienne spożycie cukrów prostych przez dorosłego człowieka nie przekraczało 6 łyżeczek. Pewne ilości cukru znajdują się jednak w różnych produktach spożywczych i gotowych potrawach, dlatego dietetycy zalecają, aby z białego cukru zrezygnować całkowicie i po prostu wyeliminować go z diety.

Reklama

Cukier działa na nasz organizm jak narkotyk. Jeśli stopniowo, latami przyzwyczailiśmy się do jego stosowania, liczmy się z tym, że jego odstawienie nie będzie łatwe, ponieważ stała obecność glukozy zmieniła sposób, w jaki funkcjonuje nasz organizm. 

Ale warto to zrobić. Dlaczego? Wbrew pozorom, chodzi nie tylko o schudnięcie. Czekając na spadek wagi zauważysz kilka zmian wyglądzie i sposobie funkcjonowania swojego organizmu, które dadzą o sobie znać już w ciągu pierwszych tygodni. Jakich?

Ból głowy - rzadszy i słabszy

Bóle migrenowe kilka źródeł, a jednym z nich jest wahające się ciśnienie krwi. Ciśnienie z kolei mocno zależy od poziomu cukru w naszej krwi, który podnosi się, gdy zjemy coś słodkiego, a potem opada. Na częste i nagłe zmiany ciśnienia krwi twój organizm reaguje bólem głowy. Odstawienie cukru może więc być jednym ze sposobów bóle migrenowe.

Niższe ciśnienie, niższy cholesterol

Jeśli ciśnienie twojej krwi jest zwykle podwyższone w stosunku do normy, odstaw cukier i sprawdź, jak zareaguje na to twój organizm. Prawdopodobnie ciśnienie z czasem zacznie powoli spadać, z czego bardzo ucieszy się nasze serce, mniej narażone na zawał i wylew.

Jeśli wykluczysz z diety cukier, spadnie też tzw. "zły cholesterol", czyli LDL. Jego wysoki poziom pochodzi bowiem nie tylko do tłustego jedzenia (jak się wielu osobom wydaje), ale ma sporo wspólnego z wysoką zawartością cukru w naszej diecie. Jak obliczono, wynik LDL po wykluczeniu cukru może spaść nawet o 30 proc.

Dowiedz się więcej na temat: cukier | dieta | odchudzanie | zdrowe odżywianie | detoks

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje